اولویت اجرای عملیات آسفالت با معابر خاکی سطح شهر است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آغاز عملیات آسفالت معابر شهر گفت: آسفالت اولویت اجرای این عملیات عمرانی با معابر خاکی است.

به گزارش خبرنگار  ایمنا، محمد امین _دوشنبه شانزدهم مرداد_ در آئین یازدهمین گام جهش عمرانی کلان شهر شیراز با عنوان «جهش آسفالت» در بازدید از کارخانه آسفالت شهرداری شیراز اظهار کرد: این کارخانه که در شهرک دو کوهک شیراز قرار دارد بزرگترین کارخانه تولید آسفالت در کشور است.

وی افزود: در جهش آسفالت شهر شیراز در بازه زمانی دو ساله بالغ بر شش میلیون متر مربع از معابر خاکی سطح شهر با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه قیر محصول اولیه آسفالت بوده و باید به صورت نقدی آن را از بورس تهیه کنیم، اضافه کرد: هزینه اجرای هر متر مربع آسفالت در شیراز ۲۰۰ هزار تومان است.

امین خاطر نشان کرد: در جهش آسفالت اولویت اجرای این عملیات عمرانی با معابر خاکی است و این موضوع را در نظر داریم که طی دو سال آینده هیچ معبر خاکی در شهر شیراز نداشته باشیم.

وی همچنین در این بازدید در پرسش خبرنگاران مبنی بر علت نامناسب بودن سطح آسفالت معابر شهر شیراز، پاسخ داد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته بیش از ۷۵ درصد آسیب‌های وارده به سطح آسفالت مربوط به حفاری‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز تصریح کرد: امید است این نظم بخشی صورت گیرد تا پس از اجرای آسفالت عملیات حفاری صورت نگیرد، چرا که این زیر ساخت با ارزش نباید از بین برود.

امین همچنین احداث، بهسازی و نوسازی آسفالت معابر شهری و محرومیت زدایی در مناطق شهری را از دیگر اهداف اجرای این جهش عمرانی برشمرد.

کارخانه آسفالت شهرداری شیراز مدرن ترین کارخانه کشور

در ادامه بازدید از کارخانه آسفالت و شن و ماسه شهرداری شیراز، سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در سخنانی اظهار کرد: کارخانه تولید آسفالت شهر شیراز یکی از کارخانه‌های مدرن، مجهز و به روز در ایران است که سطح کشور، تنها کلان شهر شیراز این کارخانه را دارد.

علی حسین عباسی افزود: این کارخانه از نظر صوت و تولید آلاینده در حد استاندارد است و این مزیت موجب شده تا هیچ آلایندگی صوتی و محیطی ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید آسفالت این کارخانه ۲۴۰ تن در ساعت است و در یک بازه زمانی ۱۰ ساعته ۱۸۰۰ تن تولید آسفالت می‌کند.

سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: حسب تکلیفی که در جهش عمرانی آسفالت بر عهده سازمان گذاشته شده تولید و حمل روزانه ۱۲۰۰ تن آسفالت و اجرای آن در سطح معابر شهر شیراز در دستور کار است.

عباسی همچنین یادآور شد: این کارخانه قابل بازیافت تراش آسفالت به میزان ۷۵ درصد از مصالح نو و ۲۵ درصد از مصالح بازیافتی حاصل از تراش و ترمیم را دارد که به صورت همزمان می‌توان استفاده شود.

وی در پایان اضافه کرد: کارخانه آسفالت شهرداری شیراز توانایی ذخیره و نگهداری ۴۰۰ تن آسفالت در فصل تابستان تا ۲۴ ساعت و در زمستان تا ۱۲ ساعت را دارد.

کد خبر 678443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.