«دل‌شوره شیرین» به کتابفروشی‌ها رسید

به همت نشر معارف چاپ اول «دل‌شوره شیرین» به قلم اکبر صحرایی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ایمنا، «دل‌شوره شیرین» کتاب زندگی‌نامه آمنه دختر روستایی ۱۵ ساله‌ای است که در نوجوانی به عقد پسرخاله خود مرتضی جاویدی در روستای جلیان فسا در می‌آید و این تاز شروع زندگی پُرهیجان و متفاوت آمنه است.

او از دو سال زندگی مشترک و دلهره اتفاقات بعد از پیروزی انقلاب و ورود مرتضی به سپاه پاسداران با وقوع جنگ متجاوزکارانه رژیم بعثی عراق به ایران اسلامی با شوهر عازم اهوازی می‌شود که شهر زیر بمباران و توپخانه دشمن است. آمنه با همۀ پستی و بلندی‌های زندگی تا سال ۱۳۶۵ همراه دیگر همسران فرماندهان سپاه در هتل فجر با دو فرزند کنار شوهرش مرتضی جاویدی می‌ماند تا بالاخره مرتضی فرمانده رشید و معروف گردان فجر، کسی که به دلیل رشادت، امام خمینی (ره) پبشانی او را بوسیده و سر زبان افتاده، بعد از ۵ سال مبارزه و شرکت در عموم عملیات‌ها و بیرون راندن دشمن از خاک ایران در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. خبر آن به همسرش آمنه می‌رسد و صبر استقامت و ایستادگی شخصیت اصلی کتاب همسر شهید نمونه ایثار و از خودگذشتگی نسل اول انقلاب است که خود الگویی است برای نسل حاضر.

برشی از کتاب: «غروب که هوای ده جلیان رو به خنکا رفت؛ مادر چراغ گردسوز نفتی روشن کرد و کنار دستم داخل اتاق گذاشت. شادی و سَرخوشی را به خوبی توی صورتش دیدم. گمانم دو دل بود و چیزی پنهان می‌کرد. به قدری دست به دست کرد تا بالاخره دل به دریا زد. پیش آمد. دو طرف شانه‎ام را گرفت و صافم کرد. لبخند چاشنی لب انداخت و حرفش را ریخت بیرون: «فاطمه خانم، تو رو واسۀ مرتضی خواستگاری کرده دخترم!»

چاپ اول «دل‌شوره شیرین» به قلم اکبر صحرایی به همت نشر معارف در مرداد ۱۴۰۲ به قیمت ۸۵ هزار تومان در شمارگان ۱۰۰۰ جلد روانه بازار شده است.

کد خبر 678390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.