کردستان میزبان ۲ رویداد ملی دانش‌آموزی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: کردستان میزبان دو رویداد کشوری مسابقات ورزشی رشته ژیمناستیک در مقطع ابتدایی و جشنواره ملی «دختر، مادر، پسر و پدر» است که این مسابقات در دو بخش پسران و دختران و با مشارکت والدین آن‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هاشم ناظمی‌جلال امروز _دوشنبه شانزدهم مردادماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: به‌تازگی آزمون استخدامی آموزش ابتدایی و استثنایی در استان کردستان برگزار شد که ۴۸۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش و پرورش استان می‌شوند.

وی افزود: آزمون دبیری و هنرآموز نیز دوازدهم مردادماه امسال در استان برگزار شد که در نهایت ۴۰۰ نفر نیروی جدید نیز جذب مقطع متوسطه و هنرستان‌های استان می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: ساماندهی ۲۴ هزار فرهنگی، ثبت‌نام ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید و رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی ۱۳ هزار و ۸۰۰ از فرهنگیان استان از جمله دیگر اقداماتی است که در حال حاضر در استان دنبال می‌شود.

ناظمی‌جلال خاطرنشان کرد: در روزهای آتی کردستان، میزبان دو رویداد کشوری مسابقات ورزشی رشته ژیمناستیک در مقطع ابتدایی و جشنواره ملی «دختر، مادر، پسر و پدر» است که از هجدهم تا بیست‌وهشتم مردادماه در دو بخش پسران و دختران و با مشارکت والدین آن‌ها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مسابقات ورزشی آموزش و پرورش هر سال در چهار مرحله مدرسه، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استان امسال در مرحله مدرسه و شهرستانی در این مسابقات شرکت کردند که در نهایت ۴۶۰ نفر از این دانش‌آموزان به محله کشوری راه پیدا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: در جشنواره ملی «دختر، مادر و پسر و پدر» نیز میزبان یک هزار و ۶۴۸ دانش‌آموز از سراسر کشور هستیم که از این تعداد ۸۴۸ دانش‌آموز دختر و ۸۰۸ دانش‌آموز پسر هستند.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: آئین افتتاحیه اردوهای راهیان نور کشور در مناطق عملیاتی غرب و غرب کشور نیز فردا در یادمان شهدای شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

کردستان میزبان ۲ رویداد ملی دانش‌آموزی است

۲۸ هزار مترمربع به فضاهای ورزش کردستان افزوده شد

افشین خوشگوار، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان نیز در ادامه این جلسه تصریح کرد: از سال گذشته طرح کشوری شهید سلیمانی با هدف افزایش سرانه فضاهای ورزشی در استان کردستان اجرا شده که تاکنون ۲۸ هزار مترمربع به فضاهای ورزشی کردستان افزوده شده است.

وی افزود: سهم استان کردستان در سال گذشته ۵۹ فضای ورزشی شامل ۴۱ زمین چمن مصنوعی، ۱۱ کلاس درس تربیت‌بدنی، چهار سالن سقف بلند و سه کفپوش روباز دخترانه بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: این طرح در سال جاری نیز در استان کردستان اجرایی می‌شود که سهم ما ۱۹ پروژه ورزشی است.

خوشگوار گفت: استان کردستان از لحاظ سرانه فضای ورزشی در رده ۲۹ کشوری قرار دارد اما از لحاظ نتیجه همواره در رتبه‌های اول تا دهم کشوری قرار گرفته است.

کد خبر 678388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.