برگزاری دومین نشست تخصصی تحقق شهر اسلامی در اصفهان

رئیس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی اصفهان گفت: دومین نشست تخصصی تحقق شهر اسلامی با عنوان رویکرد اسلامی ایرانی در مواجهه با آسیب‌ها و چالش‌های معماری و شهرسازی با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از متخصصان این حوزه روز نوزدهم مردادماه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محسن فرودستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نشست تخصصی تحقق شهر اسلامی در خصوص تبیین رویکرد اسلامی ایرانی برای کاهش آسیب‌ها و چالش‌های به وجود آمده در معماری و شهرسازی شهرهای امروز به خصوص شهر اصفهان و راهکارهای استنباط شده از مبانی اسلامی برای ایجاد مصونیت در مقابل این آسیب‌ها برای شهروندان با همکاری سازمان نظام مهندسی استان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع طراحی کلان ساخت‌وساز در شهر و اثرات مستقیم سیاست‌ها و اقدامات زیربنایی آن در سبک زندگی شهروندان اصفهان، همکاری و همراهی علمی و عملیاتی مهندسان و معماران شهر با مبانی فکری متعالی شهر اسلامی بسیار ضروری است.

برگزاری دومین نشست تخصصی تحقق شهر اسلامی در اصفهان

رئیس دبیرخانه دائمی شهر اسلامی اصفهان تصریح کرد: دومین نشست از سلسله نشست‌های تحقق شهر اسلامی، پنجشنبه، نوزدهم مردادماه در دو بخش صبح و عصر با حضور مدیران شهر و مهندسان نظام سازمان نظام مهندسی در رشته‌های معماری شهرسازی و عمران برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از محمد منان‌رئیسی، مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی دانشگاه قم و سرپرست سابق مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران دعوت شده است تا در این جلسه رهیافت‌ها و راهکارهای الگوی اسلامی ایرانی را برای حل و فصل بحران‌ها و چالش‌های وضع موجود شهرهای ایران در عرصه معماری و شهرسازی بیان کنند.

کد خبر 678370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.