کشورهایی با بیشترین اقدامات در برابر تغییرات آب‌وهوایی

تغییرات آب‌وهوایی جدی‌ترین مشکل جهان امروز است و اروپایی‌ها در حال حاضر با این بحران بیشتر دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در عین حال نیز بیشترین اقدامات را در برابر تغییرات آب‌وهوایی به کار می‌گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های کمیسیون اروپا نشان می‌دهد بخش عمده‌ای از اروپایی‌ها (۹۳ درصد) تغییرات آب‌وهوایی را یک مشکل جدی پیش روی جهان می‌دانند. در این میان بلژیک، دانمارک، آلمان، ایرلند، مالت، هلند، اتریش، فنلاند و سوئد بیشترین دل‌نگرانی‌ها را در این زمینه دارند.

بر اساس این نظرسنجی که از گروه‌های مختلف اجتماعی و جمعیتی سراسر اتحادیه جمع‌آوری شده است، بیش از ۶ از هر ۱۰ شهروند اتحادیه اروپا طی شش ماه گذشته برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی اقدام کرده‌اند. فعالیت‌های آب‌وهوایی شخصی محبوب آن‌ها نیز شامل بازیافت، کاهش زباله‌های پلاستیکی و خرید وسایل کارآمدتر است.

نتایج همچنین نشان می‌دهد که تنها ساکنان یک کشور اتحادیه اروپا، فنلاند، باور دارند که دولت آن‌ها به اندازه کافی برای مقابله با بحران آب‌وهوایی تلاش می‌کند و بیشترین درصد افرادی که خود به اقدامات شخصی در این راستا پرداخته‌اند ساکنان لوکزامبورگ (۸۲ درصد) و پس از آن فنلاند و سوئد (هر کدام ۸۱ درصد) هستند. کشورهایی که کمترین تعداد افراد در آن‌ها برای مقابله به تغییرات آب‌وهوایی اقدامات شخصی انجام می‌دهند نیز لهستان (۳۹ درصد)، بلغارستان (۳۵ درصد) و رومانی (۲۹ درصد) هستند.

نظرسنجی مشخص کرد که در لوکزامبورگ، کاهش زباله و جداسازی آن برای بازیافت محبوب‌ترین اقدام شخصی میان ساکنان است. کاهش مصرف اقلام یک‌بار مصرف مانند کیسه‌های پلاستیکی و خرید بیشتر مواد غذایی ارگانیک نیز دیگر در جایگاه دوم و سوم قرار گرفت.

بازیافت در میان پاسخ‌دهندگان ساکن فنلاند و سوئد نیز محبوبیت داشت که به‌دنبال آن استفاده از بسته‌بندی‌های اضافی نیز کاهش داشته است. استفاده از جایگزین‌های سازگار با محیط‌زیست برای خودروهای شخصی از جمله دوچرخه‌سواری یا حمل‌ونقل عمومی، متداول‌ترین اقدام اقلیمی بعدی در این دو کشور است.

با این وجود در حالی که بسیاری از افراد در تلاش برای سبزتر و پایدارتر شد، سیاره، سبک زندگی خود را تغییر می‌دهند، تنها ۳۵ درصد از مردم تغییر این شرایط را مسئولیت خود می‌دانند و بیشتر آن‌ها معتقدند که اتحادیه اروپا، دولت‌های ملی، مشاغل و صنعت مسئول مقابله با تغییرات آب‌وهوایی هستند.

همچنین مشخص شد که بیش از دوسوم شهروندان اتحادیه اروپا فکر می‌کنند که دولت آن‌ها تلاش کافی برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی دارد و در همه کشورهای عضو به جز فنلاند، پاسخ‌دهندگان اظهار کرده‌اند که دولت آن‌ها اقدامات چندانی در این زمینه به کار نمی‌بندد.

با این حال مردم نسبت به آنچه که اتحادیه اروپا می‌تواند برای بهبود اقدامات اقلیمی خود انجام دهد خوشبین هستند و سه‌چهارم آن‌ها باور دارند ورود نوآوری به این زمینه نقش بسزایی در تشویق شرکت‌های سراسر اتحادیه ایفا می‌کند.

کد خبر 678355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.