تحقق رشد تولید و اشتغال منجر به رفع مشکلات حوزه‌های دیگر می‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: چنانچه رشد تولید و اشتغال محقق شود، بی‌گمان بسیاری از مشکلات اجتماعی و مسائل حوزه‌های دیگر نیز رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای امروز _دوشنبه شانزدهم مردادماه_ در جریان سفر به شهر شیراز، در راستای کمک دستگاه قضائی به رشد تولید و رفع موانع تولید، از دو کارخانه روغن نباتی و صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) شیراز که طی سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است، بازدید کرد.

رئیس قوه قضائیه در جریان بازدید از کارخانه روغن نباتی شیراز، با مالکان و سرمایه‌گذاران جدید این بنگاه تولیدی به گفت‌وگو پرداخت و در جریان جزئیات مسائل و مشکلات آن‌ها به خصوص در حوزه‌های ناظر بر مسائل بانکی همچنین انتقال و جابه‌جایی کارخانه به خارج از شهر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این بازدید اظهار کرد: حل و فصل کامل مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز، نیازمند همراهی و کمک همه بخش‌های ذی‌ربط است و در این مسیر، دستگاه قضائی همانگونه که تاکنون مساعدت‌های لازم را داشته است و همچنان سعی خواهد کرد بر اساس قوانین و مقررات، رفع مشکلات مربوط به حوزه بانکی همچنین انتقال کارخانه به خارج از شهر جهت کاهش مشکلات زیست‌محیطی را در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: احیای روند تولید در کارخانه روغن نباتی شیراز، بیش از همه مرهون تلاش‌ها و زحمات کارگران این کارخانه است.

رئیس دستگاه قضا درباره روند جابه‌جایی مرحله به مرحله و فاز به فاز کارخانه روغن نباتی شیراز، مسئولان مربوطه را مورد سوال قرار داد و توصیه‌های مقتضی را در این زمینه ارائه کرد.

گفتنی است در جریان بازدید امروز رئیس قوه قضائیه از کارخانه روغن‌نباتی شیراز، مالکان این بنگاه تولیدی به ذکر مشکلات و مسائل «کارخانه صنایع بسته‌بندی شیراز» که ذیل مجموعه آن‌ها فعالیت دارد نیز پرداختند.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای پس از استماع مشکلات مربوط به کارخانه صنایع بسته‌بندی شیراز تصریح کرد: دستگاه قضا بر اساس قوانین و مقررات، تلاش می‌کند به مشکلات کارخانه مزبور رسیدگی کند.

مالکان جدید کارخانه روغن نباتی شیراز نیز که ظرف مدت شش ماه، مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از شش هزار میلیارد ریال بدهی انباشته کارخانه را پرداخت کرده‌اند و خط تولید آن را با ۱۵۰ نفر راه انداخته‌اند، ضمن قدردانی از کمک‌های دستگاه قضائی در راستای احیای تولید در این کارخانه، خواستار حل مشکلات بانکی کارخانه جهت افزایش روند تولید شدند.

بدهی به بانک و سازمان تعاونی روستایی و تملک بخشی از ملک، ماشین‌آلات و ادوات خط تولید توسط بانک از مشکلات و مسائل کارخانه صنایع بسته‌بندی شیراز است و خط تولید این کارخانه که در گذشته بیش از ۳۰۰ نفر کارگر در آن مشغول بودند، امروز با ۱۲ نفر فعال است. گفت‌وگوی صمیمانه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای با کارگران و نیروهای کارخانه روغن نباتی شیراز آخرین بخش بازدید وی از این کارخانه بود.

بازدید از کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) در شیراز دومین مکان مورد بازدید رئیس قوه قضائیه بود و وی ضمن گفت‌وگو با دست‌اندرکاران این کارخانه و مسئولان مربوطه استان، طی سخنانی، به اهتمام خود به بازدیدهای میدانی از مراکز مختلف از جمله بنگاه‌های تولیدی و صنعتی در جهت حمایت از رشد تولید و مهار تورم، اشاره کرد.

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: باید همه قوا و دستگاه‌های کشور بر مقوله تحقق شعار سال ناظر بر مهار تورم و رشد تولید، متمرکز شوند؛ اگر رشد تولید و اشتغال محقق شود، بی‌گمان بسیاری از مشکلات اجتماعی و مشکلات حوزه‌های دیگر نیز مرتفع خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا گفت: باید از همه فعالان اقتصادی و همه فعالان بخش خصوصی که دارای اهلیت و توانایی و تخصص در حوزه‌های تولیدی و صنعتی هستند، حمایت همه‌جانبه را به عمل آوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: در جریان بازدیدهایی که امروز از کارخانه روغن نباتی شیراز و کارخانه آی‌تی‌آی داشتم و همچنین گزارش‌هایی که از قبل به من واصل شده بود، به این نتیجه رسیدم که چنانچه همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها با روحیه جهادی آمیخته شود، بخش عظیمی از مشکلات این واحدهای تولیدی قابل رفع است.

او اضافه کرد: مهندسان و کارگران کارخانه آی‌تی‌آی نیروهایی هستند که در میانه میدان رشد و رونق تولید قرار دارند؛ لذا حمایت همه‌جانبه از آن‌ها و استیفای تمام و کمال حقوق آنها، از ضروریات است. لذا وقتی کارگری در جریان این بازدیدها، از مشکلات چندین ساله خود در دریافت حقوق سخن می‌گوید، من نسبت به او و همه قشر کارگر و کارکنان بخش‌های صنعتی، احساس مسئولیت می‌کنم.

به گزارش ایمنا، با آغاز دولت سیزدهم و هنگامی که در ادامه فعالیت‌های آیت‌الله رئیسی در قوه قضائیه، احیای واحدهای تولیدی راکد به طور جدی در دستورکار قرار گرفت و رویکرد محوری دولت مردمی ایران قوی شد، بار دیگر احیای کارخانه صنایع مخابرات راه دور ایران (ITI) نیز به صدر اخبار آمد.

کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) که نزدیک به ۱۴ سال سو مدیریت آن را گرفتار مشکلات کرد و نبود نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و بدهی آن را به تعطیلی کشاند حالا در انتظار سرمایه‌گذار برای احیای مجدد است.

همچنین کارخانه روغن نباتی شیراز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین واحدهای تولیدی کشور، در جریان واگذاری‌های غیراصولی و خارج از ضابطه، به دلیل سوءمدیریت، با مشکلات اقتصادی و بدهی مواجه شد و با ورود دستگاه قضائی، اقدامات ناظر بر جلوگیری از ورشکستگی، رکود، تعطیلی و ارتقای تولید و اشتغال در این کارخانه، در دستور کار قرار گرفت.

مهم‌ترین وجه ورود دستگاه قضائی به رفع مسائل و مشکلات کارخانه روغن‌نباتی شیراز، تمهید مقدمات حقوقی و قضائی جهت انتقال کارخانه مزبور به خارج از شهر و در منطقه ویژه اقتصادی، جهت صیانت از حقوق عامه و رفع مشکلات زیست‌محیطی است.

کد خبر 678353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.