دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان مرجع صدور مجوز صنایع خلاق جنوب شرق کشور شد

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان گفت: دانشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) مرجعیت صدور مجوزهای صنایع خلاق جنوب شرق کشور را کسب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه رفسنجان حسین رضایی امروز _دوشنبه شانزدهم مردادماه_ در شورای هماهنگی مراکز رشد و شتاب‌دهی کارآفرینی با اشاره به اهمیت صنایع خلاق در مسائل فرهنگی از مرجعیت صدور مجوز صنایع خلاق در جنوب شرق کشور توسط دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) ابراز خرسندی کرد.

وی با بیان اینکه ایده‌های خلاقانه در حوزه‌های صنایع‌دستی، گیاهان دارویی، بازی‌های رایانه‌ای، گردشگری و غیره می‌توانند در مرکز رشد ثبت و از مزایای قانون جهش تولید در راستای توسعه و تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان بهره‌مند شوند.

فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه یکی از بسترهای شناسایی ایده‌ها برگزاری رویدادها است، خاطرنشان کرد: رویدادی در حوزه صنعت و مس با همکاری شرکت مس و مراکز علمی در شهریورماه سال جاری برپا می‌شود، در این رویداد ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزی انتخاب و حمایت می‌شود تا به مرحله تولید محصولات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی برسد.

رضا رنجبرکریمی، رئیس دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) رفسنجان نیز در این نشست با اشاره به زیرساخت‌های فناوری موجود در شهرستان تاکید کرد: در حال حاضر می‌توان از زیرساخت‌های فناورانه شامل ۱۵۰ واحد فناور، ۵ مرکز رشد، دو مرکز شتاب‌دهنده در شهرستان و دانشگاه‌های حضرت ولی‌عصر (عج)، علوم پزشکی، پیام نور، آزاد و پژوهشکده پسته ایران در راستای رشد تولید محصولات دانش‌بنیان استفاده کرد.

وی ادامه داد: شورای راهبری فناوری شهرستان رفسنجان متشکل از مراکز علمی، صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق اعتباری cvc ، آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان با استفاده از قانون جهش تولید در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان ضمن فراهم کردن زمینه اشتغال‌زایی به رونق تولید کمک می‌کند.

کد خبر 678311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.