کمیته مشترک سیاسی در استان کرمان تشکیل می‌شود / قله کار احزاب، مشارکت حداکثری است

استاندار کرمان با اشاره به اینکه احزاب حلقه میانی بین مردم و مسئولان هستند، از تشکیل کمیته مشترک سیاسی در استان خبر داد و گفت: قله کار احزاب باید مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر فعالان سیاسی استان با موضوع نحوه مشارکت احزاب در انتخابات با حضور استاندار کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فعالان سیاسی استان برگزار شد.

محمدمهدی فداکار در این جلسه با اشاره به اینکه همه احزاب معتقد به اصول و ارزش‌های نظام هستند و اختلاف سلیقه امری طبیعی است، اظهار کرد: در ابتدای سال مقام معظم رهبری نکاتی را در خصوص انتخابات مطرح کردند که بخشی از آن مربوط به مسئولان و بخشی مرتبط با احزاب است.

وی افزود: امنیت و سلامت انتخابات باید توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی تأمین شود که در این راستا زیرساخت‌های لازم در حال فراهم شدن است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه اجرایی باید اصل بی‌طرف بودن را رعایت کرد، خاطرنشان کرد: امنیت و سلامت انتخابات بر عهده مسئولان و ایجاد رقابت و مشارکت در انتخابات، بر عهده احزاب است.

فداکار با بیان اینکه همه احزاب از طریق همین ساختار جمهوری اسلامی ایران رأی آورده‌اند و در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: هدف ما خدمت به مردم است و همه در این زمینه مشترک هستند؛ بنابراین قله کار احزاب، باید مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه باشد.

وی تاکید کرد: مردم همیشه و در همه دوره‌ها بهترین بوده‌اند و در صحنه‌های مختلف نظام را حمایت کرده‌اند؛ بنابراین احزاب که نماینده قشرهای مختلف مردم هستند باید زمینه مشارکت بیشتر را فراهم کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در مرحله اول، صرف مشارکت مردم موضوعیت دارد، اضافه کرد: احزاب حلقه میانی برای تقویت رابطه میان مردم و مسئولان هستند و نقش اثرگذاری در این زمینه دارند.

فداکار حضور مردم در انتخابات را مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: کمیته مشترک سیاسی در استان تشکیل و دستور کارهای لازم از طریق کمیته تعیین و در جلسه احزاب مطرح و پیگیری می‌شود.

وی با بیان این مطلب که همه احزاب استان معتقد و متعهد به نظام هستند و اختلاف سلیقه یک امر طبیعی است، گفت: همه احزاب بر اساس اصول مشترک، می‌توانند بیانیه و درخواست‌های مشترک را صادر کنند.

کد خبر 678281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.