لزوم نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری در فروش بلیت اتوبوس بین‌شهری

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: با توجه به اهمیت تردد مسافران به عتبات و مطالبات مردمی در این زمینه، نظارت بر عملکرد شرکت‌های مسافربری در فروش بلیت‌ها باید تقویت شود.

زین العابدین قراچورلوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه بعضی شهروندان حل مشکلات مرتبط با فروش بلیت در پایانه‌ها را از شهرداری مطالبه می‌کنند، اظهار کرد: سازمان پایانه‌های شهرداری مسئولیت و امکانی برای نظارت بر عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مسافربری ندارد و صرفاً وظیفه ایجاد و نگهداری فضاهای حمل‌ونقل مسافران را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: قرار گرفتن در فصل سفر و افزایش تقاضای سفر با توجه به عبور از بحران کرونا و رونق خدمات حمل‌ونقل مسافر، موجب شده است مطالبات شهروندان در این زمینه افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم خاطرنشان کرد گلایه‌ها و اعتراضات مردمی درباره فروش چندین برابر بالاتر از قیمت مصوب اتوبوس‌های شهری به علت نظارت نداشتن کافی و ایجاد بازار غیررسمی فروش بلیت در روزهای اخیر شدت گرفته است.

قراچورلوی اضافه کرد: تلاش برخی سودجویان برای ارائه خدمات به گردشگران کشورهای خارجی به چندین برابر قیمت مصوب و سودجویی بیشتر در ازای کاهش خدمات برای شهروندان موجب ایجاد بعضی نارضایتی‌هایی شده است.

وی بر لزوم اقدام عملیاتی و اجرایی دستگاه‌های ذی‌ربط برای ساماندهی اوضاع آشفته فروش بلیت و ورود نهادهای نظارتی جهت برخورد با متخلفین تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با بیان اینکه تنها در دهه اول محرم هفت هزار و ۷۰۰ زائر از پایانه‌های مسافربری قم به عتبات اعزام شده‌اند، گفت: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم برای ساماندهی فروش بلیت در این پایانه‌ها آمادگی داشته و هرگونه همکاری لازم را در این زمینه در دستور کار قرار می‌دهد.

کد خبر 678247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.