کوچک شدن بخش مرکزی لنجان از شایعه تا تکذیب

فرماندار شهرستان لنجان گفت: طی روزهای اخیر شایعاتی درباره کوچک شدن بخش مرکزی شهرستان لنجان و ارتقای بخش‌های فولادشهر و باغبهادران مطرح بوده است و برخی ادعا کرده‌اند بخشی از اراضی ذوب‌آهن در حال الحاق به مسکن مهر است که این ادعا غیرکارشناسی است و تکذیب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی‌فشارکی صبح امروز _دوشنبه شانزدهم مردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر شایعاتی درباره کوچک شدن بخش مرکزی شهرستان لنجان و ارتقای بخش‌های فولادشهر و باغبهادران مطرح بوده است و برخی ادعا کرده‌اند بخشی از اراضی ذوب‌آهن در حال الحاق به مسکن مهر بوده است و طرح اینگونه مباحث سوالات و ابهامات بسیاری را در ذهن شهروندان این شهرستان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت «شفافیت» در جلب اعتماد عمومی افزود: سال ۱۳۹۲ با هدف ارتقای فولادشهر به بخش، دو دهستان خرم‌رود و اُشیان از بخش مرکزی جدا شد و آن زمان به‌محض اطلاع‌رسانی، نارضایتی عمومی در شهرستان لنجان ایجاد شد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: از زمانی که به عنوان فرماندار شهرستان لنجان فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کردم و این مسئولیت را پذیرفتم این مهم به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گرفت تا به مطالبات مردمی پاسخ داده شود و با ساماندهی این موضوع مطالبات مردمی را به آن چیزی که مطلوبشان بوده است، نزدیک کنیم.

محمدی‌فشارکی اضافه کرد: جلسات متعددی در اداره کل تقسیمات کشوری استانداری با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان برگزار و به صورت کارشناسی روی این مباحث بحث و تبادل نظر شد؛ کارشناسان این مجموعه در بازدیدی میدانی در شهرستان لنجان حضور پیدا کردند و بر اساس نقشه و دستورالعمل‌ها، تحدیدات انجام گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به درخواست شهروندان بخش فولادشهر، امروز در تلاش هستیم تا حریم و محدوده فولادشهر را اصل قرار دهیم و با پذیرفته شدن پیشنهادهای ارائه شده از سوی استان این مهم در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: در گذشته و بر اساس تقسیمات کشوری که سال ۱۳۹۲ انجام گرفته بود، بخشی از شهر باغشاد و ذوب‌آهن در محدوده و حریم فولادشهر قرار گرفته بود که در حال حاضر اصلاح این مهم در تقسیمات کشوری وزارت کشور در دستور کار قرار گرفت و پس از آن برای تصویب به هیئت دولت ارسال شد که منتظر پاسخ آن هستیم.

محمدی‌فشارکی ادامه داد: ارتقای بخش فولادشهر و بخش باغبهادران که بیش از ۲۰ سال پیش نیز توافقاتی درباره ارتقا و تبدیل شدن به شهرستان شدن آن وجود دارد نیز پس از رفع بعضی اختلافات، تداخلات و نارضایتی‌های مردمی و دستیابی به جمع‌بندی قابل طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تبدیل شدن بخش به شهرستان مسئله‌ای زمان‌بر است، گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه استان اصفهان، جمعیتی بالغ بر ۱۲۳ هزار نفر در فولادشهر ساکن هستند و چنانچه وزارت کشور به این جمع‌بندی دست پیدا کند که شهرهای جدید بدون در نظر گرفتن بسیاری از فرآیندها به شهرستان تبدیل شوند، به‌طور قطع شهر جدید فولادشهر نیز از این مهم مستثنا نخواهد بود.

فرماندار شهرستان لنجان افزود: شهروندان شهرها و روستاهای شهرستان لنجان به این نکته توجه داشته باشند که شایعات مطرح شده در روزهای گذشته غیرکارشناسی است، آن را تکذیب می‌کنم و گزارشی که کاملاً شفاف ارائه شده است را تا رسیدن به نتیجه لازم دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 678241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.