مراقب دریافت پیامک جعلی توقیف خودرو باشید

رئیس پلیس فتای فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک برای مالکان خودرو، آنها را به سایت‌ها و درگاه‌های بدون مجوز و جعلی هدایت و اقدام به برداشت از حساب شهروندان می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامکی دارای محتوای «حکم توقیف خودروی شما در سامانه ابلاغیه الکترونیکی ثبت شد» از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام ابلاغیه الکترونیکی که برای آنها ارسال می‌کنند یا آدرس اینترنتی جعلی شوند.

وی افزود: این سایت جعلی به شکل سامانه خدمات الکترونیک قضائی شبیه‌سازی‌شده است و ابتدا جهت ورود به سایت کد ملی را از کاربر دریافت می‌کند. سایت جعلی مذکور از کاربر می‌خواهد فیلترشکن تلفن همراه خود را روشن و بابت هزینه اطلاع‌رسانی از طریق درگاه بانکی مبلغ ۲۰ هزار ریال به‌حساب آن‌ها واریز کند، اما با ورود کاربر به این درگاه جعلی، اطلاعات کارت بانکی وی به سرقت می‌رود و نسبت به برداشت از حساب او توسط افراد سودجو و کلاهبردار اقدام می‌شود.

رئیس پلیس فتای فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: برای دسترسی به سایت‌ها و سامانه‌های دولتی نیازی به فعال بودن فیلترشکن نیست و سایت‌ها و سامانه‌هایی که برای دسترسی درخواست فعال سازی فیلترشکن را می‌کنند جعلی بوده و از سوی مجرمان سایبری طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فضای مجازی، از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، برنامه‌های جعلی و سایت‌هایی با محتوای مجرمانه، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کد خبر 678183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.