۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
رشد بورس با حمایت ویژه حقوقی‌ها

امروز از ابتدای بازار سطح عرضه‌ها بالا بود اما در نمادهای بزرگ بازار شاهد حمایت گسترده حقوقی‌ها بودیم که منجر شد از ریزش قیمت جلوگیری شود، در نمادهای فولاد، فملی، خودرو، خساپا، شپنا نقش حقوقی‌ها پر رنگ بود/

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس در روز جاری با رشد هفت هزار واحدی به سطح دو میلیون ۴۰ هزار واحد رسید، اما شاخص هم وزن منفی بود و با افت ۷۶۴ واحدی به سطح ۷۱۷ هزار واحد رسید.

ارزش معاملات نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرد و به محدوده چهار هزار ۸۰۰ میلیارد برگه سهم رسید، حجم معاملات نیز از سطح ۱۲ میلیارد روز گذشته به هفت میلیارد ۶۰۰ میلیون برگه سهم کاهش پیدا کرد، شاخص کل بورس توانسته بالای محدوده دو میلیون واحد خود را تثبیت کند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

امروز از ابتدای بازار سطح عرضه‌ها بالا بود اما در نمادهای بزرگ بازار شاهد حمایت گسترده حقوقی‌ها بودیم که منجر شد از ریزش قیمت جلوگیری شود، در نمادهای فولاد، فملی، خودرو، خساپا، شپنا نقش حقوقی‌ها پر رنگ بود، با رشد قیمت‌ها جهانی، بهبود گزارشات فصلی شرکت‌ها، افت شدید قیمت سهم‌ها و کاهش اخبار منفی انتظارات برای بهبود بازار در این روزها افزایش جدی داشته است و به نظر می‌رسد حمایت مسئولان مربوطه را نیز به زودی خواهیم داشت، در هفته جاری باید جلسه‌ای در خصوص نرخ خوراک برگزار شود که اهمیت زیادی دارد.

در بازار امروز نمادهای شتران، تاپیکو، فملی، فولاد، فارس و کگل بیشترین تأثیر مثبت و نماد حکشتی بیشترین تأثیر منفی را از خود بر جای گذاشت، نمادهای پرتراکنش امروز خودرو، خگستر، خساپا، ثامان، شهر، شپنا و شستا بودند.

در بازار فرابورس نیز با افت ۱۰۳ واحدی به سطح ۲۶ هزار ۵۴۱ واحدی رسیدیم و ارزش معاملات برابر با پنج هزار میلیارد تومان بود، حجم معاملات نیز برابر با ۵.۵ میلیارد برگه سهم بود، در بازار فرابورس نمادهای وسپهر، آریا، انتخاب، خاور بیشترین تأثیر منفی و شپاس و وهور بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

نمای بازار

شاخص کل (۰.۳+ درصد)

شاخص هم وزن: (۰.۱- درصد)

۲۰۱ نماد مثبت در مقابل ۳۵۳ نماد منفی

۴۳ نماد صف خرید به ارزش ۰.۲۵ همت

۳۳ نماد صف فروش به ارزش ۰.۲۹ همت

حجم‌ها

ارزش معاملات :.۴.۸ همت

قدرت خرید: ۰.۹

انتقال از حقیقی به حقوقی: ۰.۴۵ همت

نسبت‌های بازار

ارزش بازار: ۷.۱ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۸.۱ واحد

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۲.۱

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۵

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۲.۱

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۹,۶۵۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۶ دلار

مس: ۸۵۵۰ دلار

اوره گرانول فوب: ۴۲۷ دلار

انس طلا: ۱۹۴۲ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۳۶ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۸.۶ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۹۰۶۵ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۴۵ درصد

نکات مهم بازار امروز

۱. پیشنهاد افزایش نرخ پایه سیمان

از آنجایی که قیمت گاز افزایش یافته سود شرکت‌هایی که سیمان را بدون رقابت خاصی می‌فروختند کاهش یافت و لذا دبیر انجمن سیمان پیشنهاد افزایش قیمت پایه سیمان را مطرح کرد به نحوی که زیان ناشی از افزایش نرخ گاز جبران شود.

۲. رنج مثبت نامشخص شاخص سازان در ساعت ۱۱ اندکی از فشار عرضه در بازار امروز کم کرد اما با این حال هم حجم معاملات نسبت به دیروز کاهش داشت و هم نمادهای کوچک نیز به واسطه کاهش نرخ دلار متعادل منفی بودند

۳. بازگشایی ۱۱+ درصد شتران. بعد از مدت‌ها شاهد یک بازگشایی بعد از مجمع خوب بودیم. در این دوساله غالباً هر سهمی از مجمع آمده یا بازگشایی بدی داشته یا تا مدت‌ها تابلوی ناامید کننده‌ای داشته است. باید دید این داستان قهر سهامداران با مجامع تمام می‌شود یا خیر. البته که تقسیم سود خوب در مجمع شتران و جاماندگی از رشد دو سه روزه‌ی پالایشی‌ها در این بازگشایی بی تأثیر نبود.

نقشه بازار

رشد بورس با حمایت ویژه حقوقی‌ها

کد خبر 678155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.