اصفهان از فردا در انتظار ۳ روز بارانی

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد، از فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، گاهی رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و وقوع صاعقه از اواخر فردا تا روز چهارشنبه خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر شکل‌گیری ناپایداری‌های همرفتی به صورت رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی از فردا تا روز چهارشنبه، هجدهم مردادماه روی استان است.

وی افزود: بر این اساس شدت ناپایداری‌ها بیشتر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ساعات عصر و اوایل شب در نیمه غربی استان مورد انتظار است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار سطح زرد با توصیف فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، گاهی رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و وقوع صاعقه، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از اواخر فردا آغاز خواهد شد و تا روز چهارشنبه، هجدهم مردادماه در سطح استان تداوم دارد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی فردا در شهرستان‌های آران‌وبیدگل، نائین، انارک، مورچه‌خورت، چوپانان، بویین و میاندشت و کاشان گفت: این سامانه بارشی در روز سه‌شنبه در خوانسار، گلپایگان، فریدونشهر، اردستان، بادرود، بویین و میاندشت، چادگان، برخوار (دولت‌آباد)، دهق، دهاقان، فریدن (داران)، شهرضا، کاشان، کبوترآباد، لنجان، زرین‌شهر، مبارکه، مهاباد، مورچه‌خورت، نطنز، نجف‌آباد، نائین، شاهین‌شهر و میمه و اصفهان پیش‌بینی شده است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: شهرستان‌های سمیرم، ورزنه، خوانسار، گلپایگان، فریدونشهر، بویین و میاندشت، چادگان، برخوار (دولت‌آباد)، دهق، دهاقان، فریدن (داران)، کبوترآباد، لنجان (زرین‌شهر)، مبارکه، مورچه‌خورت، نطنز، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و میمه در روز چهارشنبه مستعد فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، گاهی رعدوبرق، تندباد لحظه‌ای و وقوع صاعقه است.

وی اظهار کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در جاده‌ها، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه بارشی است.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون و درون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، در نظر گرفتن تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه میانگین دما طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: بادرود و آران و بیدگل با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دهاقان با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 678144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.