رشد دو برابری پرداخت مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده در چهار ماهه‌ ابتدایی امسال، رشد دو برابری داشته است.

به گزارش ایمنا، سید احسان خاندوزی درباره موانع و مشکلات متقاضیان وام ازدواج، اظهار کرد: در زمینه وام‌های ازدواج، بانک مرکزی به صورت متمرکز بخشنامه‌های مربوطه را ابلاغ می‌کند.

وی ادامه داد: مساله صف که موجب نارضایتی مردم شده، درست است و اطلاعات شبکه بانکی نیز حاکی از این است که ۳۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام هستند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بانک مرکزی وعده داده تا پایان شهریور این صف به صفر خواهد رسید و پیگیری بانک مرکزی در موضوع وام ازدواج قطعی است.

زیرساخت لازم برای اجرای مالیات بر عایدی سرمایه فراهم است

خاندوزی درباره مالیات بر عایدی سرمایه، گفت: در موضوع مالیات بر عایدی سرمایه، پس از نهایی شدن فرآیند این مصوبه (یعنی اعمال اصلاحات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در مجلس شورای اسلامی)، به طور رسمی ابلاغ می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ باید مراحل قانونی طی شود، با توجه به تاکید رئیس جمهوری بر مبارزه با سفته بازی و سوداگری در وزارت اقتصاد تلاش کردیم زیرساخت‌های ابلاغ آئین نامه‌ها و مقررات فراهم باشد تا پس از ابلاغ قانون به صورت رسمی بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان اقدام کنیم.

وزیر اقتصاد گفت: پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده در چهار ماهه‌ امسال، رشد دو برابری داشته است. همچنین، اتاق مشاوره مالیاتی در هریک از ساختمان‌های اصلی سازمان امور مالیاتی، تا ابتدای پاییز امسال تشکیل خواهد شد.
منبع: ایرنا
کد خبر 678143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.