زمینه برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای فراهم شود

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه مهم‌ترین نکته‌ حائز اهمیت در برگزاری انتخابات فراهم شدن حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای است، گفت: حضور باشکوه مردم، توطئه‌ دشمنان را خنثی و نقش بر آب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا عسگریان امروز _یکشنبه پانزدهم مردادماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن هفدهم مردادماه، روز خبرنگار اظهار کرد: محورهای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری بر مبنای امنیت، سلامت، رقابت سالم و حضور حداکثری است و به صورت بخشنامه نیز به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته حائز اهمیت در برگزاری انتخابات فراهم شدن حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است، افزود: حضور باشکوه مردم توطئه دشمنان را خنثی و نقش بر آب می‌کند.

فرماندار گلپایگان خاطرنشان کرد: ملت ایران همیشه با حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثابت کرده‌اند.

عسگریان با تاکید بر اینکه نهادها و ادارات باید در کمال بی‌طرفی به وظیفه قانونی خود عمل کنند، تصریح کرد: تمام کاندیداهای مجلس برای ما یکسان هستند؛ بنابراین ادارات و دستگاه‌های دولتی حق اظهار نظر و مجادله ندارند.

وی اضافه کرد: برگزاری انتخابات امسال بر اساس تغییرات و اصلاحاتی که توسط مجلس و شورای نگهبان انجام شده است، برگزار می‌شود و یکی از این تغییرات پیش‌ثبت‌نام از داوطلبان است.

فرماندار گلپایگان ادامه داد: پیش‌ثبت‌نام از داوطلبان مجلس شورای اسلامی، شانزدهم مردادماه تا بیست‌ودوم مردادماه از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰ انجام می‌شود.

عسگریان با بیان اینکه برای ثبت‌نام نیاز به مراجعه حضوری داوطلبان به هیچ نهادی نیست و ثبت‌نام تنها از طریق پنجره واحد خدمات وزارت کشور صورت می‌گیرد، تاکید کرد: پیش‌ثبت‌نام داوطلبان الزامی است، در غیر این صورت افراد نمی‌توانند در مراحل بعدی ثبت‌نام شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه از مهرماه امسال هیئت‌های اجرایی و ثبت‌نام اصلی انجام می‌شود، گفت: طبق قانون تمام دستگاه‌ها مکلف هستند امکانات لازم را در اختیار برگزارکنندگان انتخابات و هیئت‌های نظارت بر انتخابات قرار دهند.

فرماندار گلپایگان از تشکیل کمیته‌های اجرایی انتخابات خبر داد و افزود: کارگروه اجرایی به ریاست فرماندار و جانشینی معاون سیاسی فرمانداری برای شهرستان‌ها تعریف شده و کمیته‌های زیرمجموعه متشکل از کمیته آی‌تی، پشتیبانی، امنیت، مشارکت حداکثری، اطلاع‌رسانی، آموزش و حقوقی است؛ ادارات باید همکاری لازم را با این کمیته‌ها داشته باشند.

کد خبر 678130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.