اتباع خارجی برای زیارت اربعین از مرز شلمچه خارج شوند

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: در اربعین امسال اتباع خارجی فقط از مرز شلمچه امکان تشرف به عراق را دارند.

به گزارش ایمنا، اعزام زائران اربعین از بیست‌وهفتم مردادماه آغاز می‌شود و زائران باید قبل از اعزام در سامانه سماح نام‌نویسی کنند؛ مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، تمرچین و باشماق برای ایام اربعین فعال است و مرز خسروی و تمرچین که سال گذشته حدود هشت ساعت باز بود، اکنون به صورت بیست‌وچهارساعته باز است و زائران می‌توانند برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، به جای مرز مهران از مرز این دو مرز عبور کنند.

هر ساله حدود ۴۰۰ هزار زائر خارجی از مرزهای زمینی ایران عازم عراق می‌شوند که در ماه‌های گذشته مرز مهران هم برای ورود زائران پاکستانی باز شد و اکنون در آستانه اربعین حسینی بسیاری از اتباع کشورهای مختلف در حال برنامه‌ریزی برای زیارت اربعین حسینی هستند.

سیدمجید میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه در اربعین امسال اتباع خارجی فقط از مرز شلمچه امکان تشرف به عراق را دارند، می‌گوید: از زائران کشورهای مختلف که گذرنامه ایرانی ندارند، می‌خواهیم که برای تشرف به عراق در ایام اربعین فقط به مرز شلمچه مراجعه کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین می‌افزاید: هم‌زمان با ایام اربعین در سایر مرزهای زمینی امکان عبور اتباع خارجی به عراق وجود ندارد و نه تنها از سمت ایران، بلکه از سمت عراق همچنین امکانی وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، سال گذشته ۳۸۴ هزار زائر از کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان از ایران به عراق سفر کردند و به جمع زائران پیاده‌روی اربعین پیوستند.

منبع: فارس

کد خبر 678119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.