ابتکارات نیویورک برای هوشمندسازی

از پروژه‌های روشنایی شهری LED و سیستم‌های تشخیص نشت آب گرفته تا سطل‌های زباله هوشمند، ابتکارات شهرداری نیویورک راه را برای سایر شهرهای بزرگ برای مدیریت جمعیت روبه‌رشد و بهبود کیفیت زندگی شهروندان هموارتر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری نیویورک در راستای دستیابی به اهداف شهر هوشمند، اقدامات جالب‌توجهی را تاکنون انجام داده است. برنامه‌ریزان نیویورک در سال ۲۰۲۰ صدها نوع سنسور و فناوری هوشمند را در مناطق مختلف شهر مورد آزمایش قرار دادند تا از کارایی هر یک برای استفاده دائمی در شهر بهره گیرند. این سنسورها به منظور بهبود خدمات در بخش‌های مختلف مانند مدیریت پساب‌ها و جمع‌آوری کارآمد آب باران مورد ارزیابی قرار گرفت و پیامدهای مثبت بی‌شماری را برای نیویورک به ارمغان آورد. مدیران شهر همچنین به توسعه مراکز هوشمند متعددی در سراسر شهر پرداخته‌اند که امکان ارائه خدمات شهری را به مردم بدون حضور فیزیکی در محل فراهم می‌آورد، ضمن این‌که به توسعه اینترنت پرسرعت رایگان در سراسر شهر همچنین جایگزینی ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی با کیوسک‌های تلفن پرداخته‌اند. ارائه خدمات اشتراک خودرو از دیگر اقدامات مهم شهر به‌حساب می‌آید که به کاهش قابل توجه انتشار گازهای آلاینده منجر شده، ضمن این‌که توسعه نرم‌افزارهای اختصاصی شهری برای افزایش دسترسی به داده‌های باز در هوشمندسازی نیویورک بسیار اثربخش بوده است.

نیویورک برای هوشمندسازی چه کرد؟

وقتی صحبت از زباله نیز به میان می‌آید، بخش بهداشت نیویورک روزانه بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن زباله جمع‌آوری می‌کند. برای جلوگیری از سرریز زباله و مشکلات لجستیکی، سطل‌های زباله و بازیافت "هوشمند" _که BigBelly نیز نامیده می‌شود_ در سراسر شهر قرار داده شده است. آنها از انرژی خورشیدی تغذیه می‌کنند و مجهز به تراشه‌ای هستند که تشخیص می‌دهد سطل پر یا خیلی بدبو است و به جمع‌آورندگان زباله اجازه می‌دهد تا روند تخلیه آن‌ها را به‌طور موثرتری برنامه‌ریزی کنند.

نیویورک برای هوشمندسازی چه کرد؟

در این شهر جامعه رو به رشدی از انکوباتورها و شتاب‌دهنده‌های فناوری آب و هوا، مانند آزمایشگاه آینده شهر همچنین سازمان‌هایی وجود دارد که به تقویت نوآوری‌های فناوری‌های هوشمند و استارت‌آپ‌های مبتنی بر راه‌حل در شهر کمک می‌کنند. اکنون کارآفرینان به دنبال پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر مانند باد فراساحلی هستند که به تأمین تقاضای برق و ایجاد شغل و سرمایه‌گذاری خصوصی در این مسیر کمک می‌کند.

کد خبر 678095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.