اصلاح ساختار قراردادی بهره‌برداری از ناوگان اتوبوس‌رانی / اجرای پروژه‌های هوشمندسازی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از اصلاح ساختار قراردادی بهره‌برداری از ناوگان اتوبوس‌رانی شهر قم خبر داد و گفت: با توجه به تغییر نیازهای مرتبط با اتوبوس‌رانی در شهر قم، قرارداد جدید این سازمان منعقد شد و در جریان اجرا قرار گرفت.

رضا خانه‌زادیزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بررسی درخواست برخی از رانندگان ناوگان اتوبوس درون‌شهری قم که هفته گذشته در سازمان اتوبوس‌رانی انجام شد، اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، قرارداد کنونی اتوبوس‌رانی به حالت تعلیق درآمد تا ضرورت‌های حمایت از رانندگان مورد بررسی جدی قرار گیرد.

وی ضرورت تسریع در تعیین تکلیف ناوگان و لزوم فعالیت بدون وقفه را ضروری دانست و افزود: با توجه به شرایط ویژه، عقد قرارداد با پیمانکار جدید به صورت فوق‌العاده در دستور کار قرار گرفت و پس از آن رانندگانی که مشکلی از لحاظ عملکردی نداشتند، به منظور ادامه همکاری به پیمانکار جدید معرفی شدند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به تمهیدات لازم به‌منظور ارائه بی‌وقفه خدمات و سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی، خاطرنشان کرد: لزوم سرویس‌دهی اتوبوس‌رانی در تمام خطوط و در ساعات مختلف شبانه‌روز از جمله مواردی است که همواره مورد تأکید قرار دارد و تمام ظرفیت مجموعه مدیریت شهری برای تحقق آن به کار گرفته شده است.

خانه‌زادیزدی معذوریت‌ها و الزامات قانونی در فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی و جذب رانندگان این ناوگان را از دیگر چالش‌های مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: توجه به وضعیت معیشتی رانندگان و ایجاد سازوکار شفاف پرداخت حقوق و مزایا بر اساس میزان کارکرد در کنار ارائه مشوق‌هایی به منظور ایجاد انگیزه مضاعف و ارتقای سطح کیفی خدمات‌رسانی ناوگان، از نکاتی است که شهرداری بر اجرای آن اهتمام دارد و طرف پیمانکار موظف به انجام آن است.

وی اجرای پروژه‌های هوشمندسازی ناوگان از جمله حذف کامل پرداخت نقدی کرایه و پایش تصویری اتوبوس‌ها را از اقدامات جدید دانست و ادامه داد: در ادامه اقدامات قبلی همچون سیستم AVL و پایش مستمر و به لحظه فعالیت ناوگان، اقدامات جدید نیز در دستور کار قرار دارد تا منجر به ارائه بهتر و نظام‌مند خدمات و سرویس‌دهی ناوگان شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأکید بر سلامت رفتار رانندگان را از واجبات فعالیت در ناوگان دانست و بر انجام بعضی اقدامات تشویقی برای رانندگان منضبط و قانونمند و در مقابل برخورد با رانندگان خاطی خبر داد.

کد خبر 678081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.