شناسایی و هدایت بیش از ۱۰ کارتن‌خواب در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه حضور کارتن‌‎خواب‌ها، آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در پی دارد، گفت: در راستای برقراری نظم اجتماعی تاکنون ۱۹ کارتن‌خواب در سطح منطقه شناسایی و به مکان‌های نگهداری هدایت شدند.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تبصره شش، ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: وجود یک شهر سالم و سامان یافته تنها در گرو پرهیز جدی از تخلفات شهری و جلوگیری از نقض حقوق شهروندی است.

وی برقراری نظم اجتماعی را یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران شهری دانست و افزود: شهرداری موظف است از معابر به عنوان ملک عمومی حفاظت کرده و همواره آن را برای استفاده عموم آماده نگه دارد و از تجاوز اشخاص نسبت به آن جلوگیری کند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: رسیدن به شرایط مطلوب در رفع سد معبر با توجه به حساسیت‌های موجود به صورت مدون در حال انجام است و در همین راستا اکیپ‌های گشت منطقه به ۱۶۷ مورد از صنوف متخلف که منجر به تصرف معابر شده، اخطار داده و رفع سد معبر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری نیروهای پر تلاش واحد پیشگیری از تخلفات شهری منطقه در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم با توجه به درخواست‌های مردمی دو مورد ریختگری و یک مورد جمع‌آوری ضایعات و بازیافت در محدوده مسکونی تفهیم اخطاریه و در حال تشکیل پرونده است.

قاضی‌عسگر با اشاره به ضرورت آرامش و نظم اجتماعی در سیما و منظر شهری ادامه داد: ۳۶ خودرو فرسوده رها شده در محله‌ها که می‌تواند سکویی برای سارقان، مکانی برای پنهان شدن افراد خلافکار و تجمع ضایعات و زباله‌ها شود، شناسایی شده و ۱۴ مورد آن توسط مالکان، جمع‌آوری و مابقی در حال پیگیری است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور آراستگی سیمای شهری ۱۳۹ مورد از بنرهای تبلیغاتی اصناف که به مرور زمان و با توجه به شرایط جوی فرسوده یا رها شده بودند با پیگیری واحد پیشگیری از تخلفات شهری منطقه جمع‌آوری شدند.

وی با بیان اینکه حضور کارتن خواب‌ها در سطح شهر، آسیب‌های اجتماعی بسیاری را در پی دارد و سلامت روانی شهر را نیز به خطر می‌اندازد، افزود: در راستای برقراری نظم اجتماعی تاکنون ۱۹ کارتن خواب در سطح منطقه شناسایی و به مکان‌های نگهداری هدایت شدند.

کد خبر 678071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.