۱۴۳ هکتار فضای سبز جدید در شهر سنندج ایجاد می‌شود

شهردار سنندج گفت: در قالب طرح پویش سنندج سبز با ایجاد چندین پارک جدید در شهر سنندج، حدود ۱۴۳ هکتار فضای سبز به این شهر اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدانور رشیدی امروز _ یکشنبه پانزدهم مردادماه _ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: احداث پارک‌های ۱۰۰ هکتاری روجیار، ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان، سه هکتاری ورودی نایسر و چهار هکتاری اسلام‌آباد از پروژه‌هایی است که در طرح پویش سنندج سبز ایجاد می‌شود.

وی افزود: وسعت پارک‌ها و فضاهای سبز قدیمی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای پویش سنندج سبز دنبال می‌شود.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات محلات داخل شهر شناسایی و ۳۸۰ پروژه محله‌محور در شهر سنندج طراحی شده است و در آینده نیز دنبال می‌شود.

رشیدی تصریح کرد: در راستای مناسب‌سازی معابر برای معلولان ۱۳۸ هزار مترمربع پیاده‌روسازی و ۸۵ هزار مترمربع جدول‌گذاری صورت گرفته است. ۸۱۰ هزار مترمربع آسفالت تاکنون در شهر سنندج انجام شده که ۵۰۰ هزار مترمربع آن تنها در محورها و بلوارهای اصلی بوده است.

وی با اشاره به پیگیری پروژه‌های عمرانی در راستای کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر سنندج، تصریح کرد: طراحی طرح جامع ترافیکی، ایجاد دو پارکینگ طبقاتی و پارک‌سوار در دو نقطه مرکزی شهر سنندج و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در نقاط مختلف شهر از دیگر اقداماتی بوده است که دنبال می‌شود.

۱۴۳ هکتار فضای سبز جدید در شهر سنندج ایجاد می‌شود

پیشرفت ۸۰ درصدی شهرداری الکترونیک سنندج

شهردار سنندج تاکید کرد: شهرداری سنندج از گذشته به صورت سنتی اداره شده است و در راستای همگام‌سازی با فناوری‌های روز طرح شهرداری الکترونیک در جریان بوده که تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

رشیدی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در ۲۰ ماه اخیر دنبال شده است، به روز شدن پرداخت حقوق کارکنان شهرداری بوده که تأثیر بسیاری در رضایتمندی آن‌ها داشته است.

وی با اشاره به مناسب‌سازی ۲۰ دستگاه اتوبوس برای معلولان، خاطرنشان کرد: شش ایستگاه اتوبوس مخصوص معلولان در آینده در شهر سنندج ایجاد خواهد شد.

وجود ۲۳۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده در سنندج

شهردار سنندج با بیان اینکه سه هزار و ۷۰۰ دستگاه تاکسی در حال حاضر در شهر سنندج وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد حدود دو هزار و ۳۰۰ دستگاه فرسوده است که سهم ما بازسازی یک هزار دستگاه بوده، اما تاکنون ۲۰۰ مورد نوسازی شده است.

رشیدی به در دستور کار بودن برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اشاره و اضافه کرد: یک جشنواره موسیقی چند روزه در شهر سنندج برگزار می‌شود و تمام اقوام ایران زمین در این جشنواره حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: دیدگاه شهرداری توسعه ورزش محلات است و راه‌اندازی چندین زمین چمن مصنوعی در محلات و ایجاد هشت گذر ورزشی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور ما است.

کد خبر 678063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.