صدور کیفرخواست مدیرعامل یکی از شرکت‌های خصوصی در حوزه انرژی

دادستان تهران گفت: کیفرخواست مدیر یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه انرژی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق دریافت تسهیلات کلان بانکی با مانور متقلبانه و سندسازی به مبلغ ۴۲۷ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۸۵ ریال و همچنین نبود بازپرداخت آن، از سوی دادستانی تهران صادر شد.

به گزارش ایمنا، علی صالحی اظهار کرد: مدیرعامل یکی از شرکت‌های خصوصی با طرح ادعای تولید نوعی فرآورده نفتی به نام قیر پلیمری، از یکی از بانک‌های کشور تقاضای اخذ تسهیلات به منظور وارد کردن تجهیزات تولید این فرآورده را از خارج کشور می‌کند.

وی افزود: در ادامه فرد موصوف از طریق تبانی با احدی از کارشناسان رسمی دادگستری به منظور ارزش گذاری غیر واقعی مال توثیقی، تسهیلاتی را به میزان ۴۲۷ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۸۵ ریال از بانک عامل دریافت می‌کند.

دادستان تهران تصریح کرد: نامبرده پس از گذشت مدت زمان قابل توجه نه تنها اقساط وام را پرداخت نکرده بلکه طی اقداماتی مجرمانه، اموال توثیقی را نیز از دسترس بانک خارج می‌کند، که در پی ارتکاب چنین جرایمی، دادستانی تهران پرونده‌ای را در دادسرای ویژه جرایم اقتصادی مفتوح کرده و بدین ترتیب تحقیقات قضائی آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در ادامه و با بررسی تمام ابعاد پرونده در دادسرای تهران، مشخص شد مدیر وقت شرکت موصوف علی‌رغم دریافت تسهیلات کلان بانکی از طریق سندسازی، نه تنها تجهیزات لازم برای تولید قیر پلیمری را به کشور وارد نکرده بلکه ماشین‌آلاتی کم ارزش‌تر نسبت به تجهیزات اصلی را خریداری کرده و با طرح ادعاهایی نظیر باطل شدن گارانتی اقلام در صورت باز شدن بسته‌بندی، از بازرسی ماشین‌آلات خریداری شده توسط نماینده بانک عامل نیز جلوگیری به عمل آورده است.

صالحی گفت: با اتمام رسیدگی به پرونده در دادسرا، کیفرخواست این فرد به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ ۴۲۷ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۶۸۵ ریال با مانور متقلبانه و همچنین سندسازی که منجر به وارد شدن ضرری معادل یک هزار و ۷۷۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۵۰ ریال به بانک عامل نیز شده، صادر و پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم مقتضی به دادگاه ارسال شد.

منبع: میزان

کد خبر 678052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.