نشانه‌های بلوغ جهاد دانشگاهی محسوس است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: در دهه نخست تاسیس جهاد دانشگاهی تمرکز روی فعالیت‌های مهم و فوری بود، اما اکنون تمرکز روی فعالیت‌های مهم و غیرفوری قرار گرفته است که از نشانه‌های بلوغ این مرکز است.

به گزارش ایمنا، مهدی ژیان‌پور در نشست خبری شورای هماهنگی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی استان اصفهان که با حضور محمدحسین نصر، رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان و ابوذر پورمدنی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در دهه نخست تأسیس جهاد دانشگاهی تمرکز روی فعالیت‌های مهم و فوری بود، اما اکنون تمرکز روی فعالیت‌های مهم و غیرفوری قرار گرفته است که از نشانه‌های بلوغ این مرکز است. جهاد دانشگاهی دهه اول در حوزه فرهنگی فعال بوده، دهه بعدی در حیطه آموزشی و در حال حاضر تمرکز آن روی فعالیت‌های پژوهشی قرار دارد. در جهاد دانشگاهی واحد اصفهان مطالعات در حوزه پزشکی و علوم انسانی انجام می‌شود و تمرکز اصلی روی مفهوم شهرشناسی است.

وی افزود: شهر اصفهان دارای انبوهی از آسیب‌ها و پتانسیل‌ها است؛ رفع مشکلات اصفهان می‌تواند به کل کشور کمک کند. موضوع مطالعات شهری در سه بعد اجتماعی، اقتصادی و کالبدی صورت گرفته که در آن مفهوم پایداری شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: بزرگترین شبکه آموزش مهارتی را همراه با جهاد دانشگاه صنعتی در کل استان داریم که دارای ۱۴ مجموعه است و در دوره شیوع کرونا در حوزه آموزش الکترونیک توسعه پیدا کرده است. هدف از استقرار جهاد دانشگاهی در مراکز علمی آشناسازی افراد با زندگی واقعی است؛ مدیران کشور حتماً دوره‌ای از زندگی خود را در جهاد دانشگاهی گذراندند.

مرکز استان اصفهان برترین جهاد دانشگاهی در حوزه معاونت آموزشی است

ابوذر پورمدنی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان هم‌زمان با تأسیس جهاد دانشگاهی در کشور تشکیل شد که در گذشته اولین جهاد دانشگاهی در زمینه پشتیبانی جنگ بود.

وی افزود: اکنون در زمینه معاونت پژوهش ۶ ساختار داریم که عناوین آن شامل گروه پژوهشی برق، ژئوشیمی، فراورش مواد پلیمری، فرآوری ضایعات کشاورزی، مرکز خدمات تخصصی شیمی و مهندسی شیمی، مرکز مهندسی بهره‌وری و توسعه سیستم است. گروه پژوهشی برق که سابقه بسیاری در واحد جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان دارد در زمینه تست، اندازه‌گیری، کنترل و فناوری اطلاعات هوش مصنوعی و اینترنت اشیا فعالیت می‌کنند و یکی از مراکز تأمین‌کننده تجهیزات تحقیقاتی و پژوهشی برای صنایع نظامی است.

پورمدنی تصریح کرد: گروه پژوهشی ژئوشیمی در زمینه‌های اکتشاف و فرآوری مواد معدنی و اکتشاف منابع آبی فعالیت دارد. در مبحث فرآوری مواد معدنی، استان اصفهان جزو مناطق مرکزی کشور بوده که پتانسیل بالایی در این زمینه دارد. گروه پژوهشی فراورش مواد پلیمری در زمینه رنگ، رزین و لاستیک در حال فعالیت است.

وی با اشاره به فعالیت گروه پژوهشی فرآوری ضایعات کشاورزی، گفت: مرکز خدمات تخصصی شیمی و مهندسی شیمی در زمینه آب و محیط زیست فعالیت دارد و مواد شیمیایی و پلیمری تولید می‌کنند. مرکز مهندسی بهره‌وری و توسعه سیستم در زمینه‌های مدیریتی، چرخه بهره‌وری و برنامه‎‎ریزی استراتژیک به روش نوین به فعالیت می‌پردازد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان خاطرنشان کرد: مرکز استان اصفهان برترین جهاد دانشگاهی در حوزه معاونت آموزشی است که از هشت مرکز آموزشی فعال برخوردار است. رویکرد مرکز در این سال‌ها آموزش تخصصی و فوق تخصصی بوده است. در معاونت آموزشی موضوعات اشتغال، کارآفرینی و سرویس‌های هدایت شغلی نیز مورد توجه قرار دارد.

تحقیقات پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان بر سلامت باروری متمرکز است

محمدحسین نصراصفهانی، رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان در ادامه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در اصفهان قدمت زیادی دارد اکنون نشانه جهاد دانشگاهی به‌خوبی در شهر مشهود است. تاکنون فعالیت‌های مختلف از جمله شبیه‌‎سازی سلول‌های بنیادی به‌ویژه در حوزه ناباروری که یکی از موضوعات مهم امروز کشور است، داشته‌ایم و بیشتر تحقیقات پژوهشکده در زمینه سلامت باروری صورت می‌پذیرد.

کد خبر 678037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.