پرداختن به مسائل اجتماعی مهم‌تر از رویدادمحوری / ارزش‌ها در هنر برای من مهم است

معاون فرهنگی شهردار اصفهان رویکرد و سند چشم‌انداز خود را نسبت به فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، به‌عنوان قلب تپنده فرهنگ و هنر شهر از اهمیت زیادی برخوردار است. مدیریت این سازمان می‌تواند در افزایش درصد بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، شکوفایی استعدادهای گمنام، شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌های این حوزه و ارائه راهکار برای رفع آن و در مجموع توسعه سطح فرهنگی، هنری و ورزشی شهر تأثیر بسزایی داشته باشد.

به‌تازگی، مدیریت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان تغییر کرد و کمال حیدری، جایگزین مجتبی شاهمرادی شد. معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ریاست مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان، ریاست مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت در اصفهان و عضویت در شاخه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی ایران از جمله سوابق کاری کمال حیدری است.

وی از فعالان باسابقه فرهنگی، اجتماعی و دارای فعالیت‌های متعدد در نهادهای مردمی به‌ویژه فعالیت‌های مسجدمحور است.

به همین منظور و به بهانه تغییر مدیریت این سازمان، خبرگزاری ایمنا برای مشخص شدن رویکرد و دیدگاه مدیریت جدید این سازمان، گفت‌وگویی را با کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار اصفهان انجام داده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

پرداختن به مسائل اجتماعی مهم‌تر از رویدادمحوری / ارزش‌ها در هنر برای من مهم است

ایمنا: رویکرد و چشم‌انداز شما در جایگاه معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان چیست؟

حیدری: پیش از آغاز فعالیت در معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، در حوزه سلامت فعالیت داشتم و از این طریق با همه ارکان جامعه و افراد مختلف در گروه‌های متفاوت سنی و جنسی در ارتباط بودم. همیشه امید داشتم که مردم از نظر جسمی سالم باشند، در حالی که ابعاد سلامت روحی، روانی، اجتماعی و معنوی جامعه بسیار مهم‌تر است.

معتقدم که ۷۵ درصد سلامت جامعه، در خارج از حوزه سلامت تأمین می‌شود و یکی از سازمان‌هایی که در این حیطه نقش دارد، معاونت فرهنگی شهرداری است. شهر اصفهان، از شهروندانی تشکیل شده است که بسترهایی را برای زندگی خود فراهم می‌کنند و شعار آنان «اصفهان من شهر زندگی» است. زندگی زمانی خوب است که سالم باشد و در آن بتوانیم درست نفس بکشیم و به‌سلامت زندگی کنیم. رویکرد من سلامت است و امید می‌رود به یاری خداوند بتوانیم ابعاد دیگر سلامت جامعه را نیز ارتقا دهیم تا جامعه‌ای داشته باشیم که برای زیستن به آرمان‌هایش نزدیک‌تر شود، یعنی برای زیستن در تعامل فردی و اجتماعی زندگی بهتری داشته باشد.

خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی، حوزه سلامت همچون یک شبکه بسیار درهم‌تنیده، قوی و استوار در کل جهان مطرح است؛ یعنی مدل مدیریت در حوزه شبکه جمهوری اسلامی، دستاوردهای ارزشمندی را حاصل کرد که اکنون در کل جهان از می‌توان از آن الگو گرفت و در ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری وارد کرد، چراکه این مجموعه‌ها بسیار با یکدیگر رقابت دارند و همان‌طور که گفته شد، اینجا با همه مردم در ارتباط هستیم.

به گفته مقام معظم رهبری، فرهنگ مانند هوا است، بنابراین باید توجه داشت که در این معاونت بتوانیم هوا و اکوسیستم سالم که موجب شادی و نشاط می‌شود، ایجاد کنیم.

موردی که در ساختار معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان به‌عنوان نقطه‌ضعف محسوب می‌شود، این است که معاونت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی، به لحاظ مکان جایگیری، دور از یکدیگر هستند، در حالی‌که نزدیک بودن و در کنار هم بودن این معاونت‌ها می‌تواند مدیریت چابک‌تر و تفاهم بیشتر را برای خروجی‌های بهتر رقم بزند؛ اما فاصله فیزیکی این معاونت‌ها موجب می‌شود در اصل حوزه ستادی با یکدیگر تطابق نداشته باشند؛ در حالی‌که این مجموعه‌ها باید به‌صورت مستمر با یکدیگر بنشینند و در حوزه سلامت باهم‌افزایی به مسائل ورود کنند.

اگر امروز دغدغه حوزه اجتماعی داشته باشیم و علت ناهنجاری‌ها و لکه‌های اجتماعی را کشف کنیم، دیگر معاونت‌ها نیز می‌توانند در این زمینه یاریگر باشند تا با ایجاد لطافت در جامعه، در کنار مسائل تفریحی، مسائل فرهنگی نیز توسعه پیدا کند زیرا نمی‌توان به مسائل تفریحی و فرهنگی بدون توجه به مسائل اجتماعی پرداخت؛ در خصوص بعضی مسائل باید حین اجرای برنامه و با توجه به مسائل و شرایط روز برنامه‌ریزی شود، چراکه گاهی مسائل اجتماعی یا اقتصادی سایه سنگین‌تری دارد و شاید در این زمان بخش فرهنگی بتواند کمک‌کننده باشد؛ یعنی با بالندگی و به‌روز کردن ساختارها، جامعه را در قالب مشارکت توانمند کنیم تا خود مردم این مسائل را دنبال کنند.

در مجموع ساختار سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان به لحاظ منابع انسانی و ستادی ضعیف است. کار بزرگی که می‌توان انجام داد، این است که ساختار تقویت و همکاری‌ها منسجم‌تر شود و ظرفیت‌هایی مانند فضاهای فیزیکی مراکز تفریحی و رفاهی، چندوجهی و چندجانبه مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا این مکان‌ها پایگاه‌های فرهنگی در منطقه هستند و باید به همه ابعاد و نیازهای منطقه پرداخته شود و هدف این است که بسته‌های خدمتی آموزشی و ورزشی را توسعه دهیم.

ایمنا: عامل مهم در ارتقا و تعالی سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اصفهان چیست و نقش نیروی انسانی و کمبود آن را در شهرداری چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حیدری: تکالیف زیاد و پراکنده‌ای در این مجموعه وجود دارد و در نتیجه جای کار و فعالیت بسیار است اما در حال حاضر با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه هستیم. واسپاری به بخش خصوصی سیاست خوبی است، اما برای افزایش کیفیت ارائه خدمات، نیازمند نظارت هستیم و همین نظارت‌ها نیازمند نیروی انسانی است، در حالی که برخی نیروها بازنشسته و طیف دیگری در سایر بخش‌های شهرداری مشغول به کار شده‌اند، هرماه با سیلی از رویدادها و برنامه‌های مختلف در قالب مسائل تفریحی، اجتماعی و ورزشی مواجه هستیم که این موارد از کارکنان سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی انرژی بسیاری می‌گیرد.

البته تشکیل معاونت فرهنگی در مناطق مختلف که سرپنجه فعالیت حوزه سازمان هستند، اتفاق خوبی است. اینکه برای یک منطقه دو یا سه هزار نفری با مجموعه‌ای از برنامه‌ها و رویدادهای متفاوت فرهنگی، تفریحی و ورزشی، فقط دو یا سه نفر خدمت‌رسانی کنند و توقع داشته باشیم از عهده همه این وظایف برآیند، انتظار منطقی نیست. هرچند کارکنان این سازمان سعی می‌کنند مأموریت‌ها را در حد و شأن متصور شده به‌خوبی انجام دهند.

تلاش می‌کنیم رویدادها را پراکنده و سیاست‌های اصلی محله‌محور را به شکلی نهادینه کنیم؛ در حالی که از ۱۷ سال پیش که موضوع محله‌محوری را با شهرداری مطرح کردیم، مدام از آن به‌عنوان رویکردی خاص یاد می‌شود. در این رویکرد از مشارکت مردم به‌ویژه در گروه‌های مختلف سنی و جنسی که نیازهای متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، استفاده می‌شود و خوشان باید ظرفیت‌های محلی را شناسایی کنند، ابتدا توانمند شوند و بدانند به‌عنوان شهروند چه‌کاری باید انجام دهند، ظرفیت‌ها را شناسایی کنند و برنامه‌ها را بر اساس علایق خود تقسیم‌بندی و انتخاب کنند و ما نیز به‌عنوان تسهیلگر و حامی، در رسیدن به علایق آن‌ها قدم برداریم.

پرداختن به مسائل اجتماعی مهم‌تر از رویدادمحوری / ارزش‌ها در هنر برای من مهم است

ایمنا: ارزیابی شما نسبت به کارکنان سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و تخصص و کارایی آنان چگونه است؟

حیدری: کارکنان این سازمان بسیار دلسوز و توانمند هستند و با وجود اینکه درگیر کارهای روزمره شده‌اند، اما با اتکا به توانمندی‌های زیادی که دارند، در راستای ارائه خدمت با قابلیت‌های فراوان گام برمی‌دارند.

از نظر من، توانمندی نیروی انسانی باید رشد و ارتقا پیدا کند و نتیجه آن، خلاقیت و توانمندی آنان برای انجام مأموریت خواهد بود و کارایی آنان برای مجموعه نیز بیشتر می‌شود.

تلاش بر این بود که در بخش آموزش به شکل تخصصی‌تر به موضوعات نگاه کنیم، به‌ویژه آموزش‌هایی باید ارائه شود که سمت‌وسوی انگیزشی نیز به دنبال خود داشته باشد و افراد با رضایتمندی از قابلیت‌های خود، به این مرحله برسند که بدانند چقدر برای مجموعه مؤثر هستند.

موضوع مهم، ارزشیابی نیروها است زیرا ممکن است نیرویی برای یک بخش مناسب نباشد، اما به دلیل داشتن توانمندی‌های دیگر، برای سایر بخش‌های مجموعه مؤثر و مفید باشد و بتواند در بخش دیگری نقش‌آفرینی کند؛ بنابراین ارزشیابی و نظارت بر کارکنان در حال تقویت است.

مشارکت جامعه نیز بسیار مهم است زیرا در بعضی محلات و مناطق، افراد علاقه دارند در پیشبرد مسائل فرهنگی منطقه گام‌های مؤثری بردارند و با شهرداری همکاری کنند؛ برای نهادینه کردن این رویکرد، باید از دغدغه و ظرفیت این شهروندان بهره‌مند شویم.

در کنار رویدادها، مسائل اجتماعی بسیار مهم‌تر است؛ زیرا تفریح گذرا است اما مسائل اجتماعی تأثیرات زیادی با خود به همراه دارد که حل آن همدلی و برنامه‌ریزی مردم منطقه و مشارکت جامعه را می‌طلبد و ضمن توجه به بحث‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت، توانمندی و دغدغه محلی برای حل مشکلات منطقه بسیار مهم است.

ایمنا: با تغییر هر مدیریت، تغییر و تحولاتی در سازمان انجام می‌شود، ملاک شما برای این تغییرات چیست؟

حیدری: همه کارکنان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، فعال، پویا، زحمتکش و در کار خود توانمند هستند؛ اما مأموریت‌های مختلف نیاز به افراد متخصص دارد. اعتقاد دارم منابع و سرمایه‌های یک سازمان، نیروی انسانی آن است و همه باید در کنار یکدیگر برای خدمت‌رسانی به مردم فعالیت کنیم.

اگر نیاز باشد فردی در سمتی جابه‌جا شود، مطمئناً در بخش دیگری از مجموعه از توانمندی‌های وی بهره‌مند خواهیم شد، زیرا نمی‌شود به این راحتی فردی را از مجموعه حذف کرد؛ اگرچه برخی کارکنان به مسائل نگاه متفاوتی دارند یا اصلاً به کارهای سازمان اعتقادی ندارند؛ فردی که به کار خود اعتقادی ندارد و فقط برحسب عادت و به شکل کلیشه‌ای رفتار می‌کند، نمی‌تواند موفق باشد. اگر بخواهیم عملکردی موفقیت‌آمیز، به‌ویژه در حوزه فرهنگ داشته باشیم، باید نوآوری و خلاقیت به خرج دهیم، زیرا جامعه همیشه در حال تغییر است و با انجام کارهای کلیشه‌ای نمی‌توان به اهداف سازمان دست پیدا کرد.

مدیر مجموعه باید خواسته‌ها و اهداف خود را به معاونان بگوید؛ اشخاصی که با مسیر اهداف سازمان همسو باشند، می‌توانند مفید باشند. به هر شکل افراد باید شناخته شوند و رویکردهای آنان مشخص شود و اگر قرار است فردی را در مجموعه جابه‌جا کنیم، باید فردی جایگزین شود که قابل‌تر و مستعدتر باشد.

مدیر باید در انتخاب معاون و نیروهای متخصص همراه خود دقت زیادی داشته باشد، زیرا مدیری موفق خواهد بود که بازوان توانمندتر و سرپنجه قوی‌تری داشته باشد.

به نظر من باید معاون‌های مدیر، از خود او قوی‌تر باشند، زیرا قدرت فعالیت مدیر در قوت بازوی معاونان است؛ پس هرچه معاونان قوی‌تر و فعال‌تر باشند، اهداف مدیر و سازمان بیشتر محقق می‌شود.

پرداختن به مسائل اجتماعی مهم‌تر از رویدادمحوری / ارزش‌ها در هنر برای من مهم است

ایمنا: برای پرداخت بدهی‌های سازمان چه برنامه‌هایی دارید؟

حیدری: من خود را به مردم و شهر مدیون می‌دانم و افتخار می‌کنم که در شرایط شیوع کرونا که مرتبط با سلامت مردم بود در حال خدمتگزاری به شهروندان شهرم بودم. در همه کارها سختی وجود دارد و در سختی‌ها است که افراد می‌توانند توانمندی خود را به اثبات برسانند. هنر یک مدیر این است که در سختی‌ها بتواند قابلیت‌های خود را نشان دهد.

زمانی که در یکی از وزارتخانه‌ها مسئولیت پذیرفتم، با ده‌ها هزار میلیارد بدهی مجموعه را تحویل گرفتیم. در مجموعه دانشگاه نیز که یک مجموعه خدمت‌رسان است و خدماتی که ارائه می‌شود همراه با یارانه است و مطالبات آن به‌سختی وصول می‌شود، مشکلات را با مشارکت خیران مرتفع کردیم.

موضوع بدهی‌ها برای من مهم نیست اما می‌تواند زیرمجموعه‌های سازمان را رنجیده‌خاطر کند. طی مدت فعالیتی که در این مجموعه داشتم، عمده بدهی‌ها را به مرحله صدور چک رساندیم و با مذاکره‌ای که با معاون مالی شهرداری داشتم، این مهم انجام می‌شود.

ایمنا: شما به‌عنوان فردی که در حوزه اجتماعی و سلامت فعالیت داشته‌اید، چه راهبردی برای اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در نظر گرفته‌اید؟

حیدری: هنر بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم مختلف به جامعه مخاطبان است و غیر از هنر، انتقال پیام برای زیرمجموعه اثرگذاری نخواهد داشت.

موضوع مهم این است که فعالان عرصه هنر و فرهنگ، دغدغه ارزش‌های حاکم بر سازمان را داشته باشند و به هر حال افکار و موارد مهم را انتقال دهند. هنر باید خلاقیت و ظرفیت‌ها را شناسایی کند. هنرمندان زیادی هستند که هنوز شناسایی نشده‌اند.

یکی از اولویت‌های سازمان باید شناسایی و فراهم کردن ساختار و بستر برای افرادی باشد که در حوزه هنر خلاقیت و ظرفیت و توانمندی دارند تا عرصه هنر اصفهان رشد کند و جایگاه خود را حفظ کند. یکی از آرزوهای من این است که اصفهان یک شهرک سینمایی مستقل داشته باشد. نباید به جشنواره کودک دلخوش باشیم، زیرا زمینه فیلم‌ها و نمایش‌های جشنواره کودک تأثیرپذیر است و به‌صورت ناخواسته محتوای احساسی عمیق دارد، در حالی که در فیلم‌های پلیسی و از این دست، چنان محتوای عمیق و احساسی را نخواهیم دید. باید کاری کنیم که هنرمندان اصفهانی در جشنواره‌های کودک ایران و حتی جهان حرف اول را بزنند و این نیازمند بسترسازی، شبکه و حمایت است.

پرداختن به مسائل اجتماعی مهم‌تر از رویدادمحوری / ارزش‌ها در هنر برای من مهم است

ایمنا: جدا از کشف استعدادها، چه سیاستی را برای اداره این مجموعه هنری، به‌ویژه با رویکرد تخصصی آن دنبال می‌کنید؟

حیدری: در معاونت فرهنگی و هنری سازمان، افراد با نظر تخصصی این معاونت و با ظرفیت و توانمندی‌هایشان شناخته شده‌اند، انتخاب می‌شوند. در زیرساخت‌های هنری کشور این افراد وجود دارند.

سعی داریم زیرساخت لازم برای افرادی که ارکان هنر شهر را تشکیل می‌دهند، از جمله اصحاب قلم و رسانه و افرادی که دغدغه صنایع‌دستی دارند را فراهم کنیم و آن‌ها را رشد دهیم و بالنده کنیم، زیرا اصفهان را به این افراد می‌شناسند و به گفته مقام معظم رهبری، اصفهان در هنر، ولایت، ایثار و شهادت زبانزد است. باید راه را به روی مردم اصفهان که خداوند آن‌ها را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است، بازتر کنیم و هوای تازه‌ای در شهر به جریان بیندازیم که با همدلی این مهم به سرانجام خواهد رسید.

ایمنا: حوزه موسیقی و تئاتر نسبت به سایر حوزه‌ها از حساسیت و خط قرمزهای بیشتری برخوردار است. چه افق نگاهی نسبت به این مجموعه‌ها دارید؟

حیدری: ارزش‌ها در هنر برای من مهم است. وقتی با فعالان قدیمی هنر موسیقی صحبت می‌کنم، از اینکه موسیقی امروز مسیر انحرافی پیداکرده و با موسیقی غرب تلفیق شده است ناراحت هستند. دین اسلام در ریزترین ارکان زندگی ما ورود کرده است و این دین دستور، راهنمایی و توصیه برای همه ارکان زندگی ما دارد. همه دین اسلام همه نشاط و زیبایی است اما به این اندازه که به منکر پرداختیم، به معروف عمل نکردیم زیرا معروف را به‌درستی نمی‌شناسیم.

سلامتی چهار بعد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی دارد و به نظر سازمان جهانی بهداشت، سلامت معنوی بر سه مورد دیگر ارجحیت دارد؛ یعنی شخصی سالم است که از لحاظ معنوی احساس سلامت کند. در حوزه سلامت معنوی تنها دین اسلام است که به‌عنوان دین آخر حرفی برای گفتن دارد؛ سلامت معنوی یعنی اینکه شما تکلیفتان را با خود، جامعه، خدا و طبیعت مشخص کنید و در قالب هنر است که روح ارتقا پیدا می‌کند.

ایمنا: برنامه شما برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خصوص گذر فرهنگی چهارباغ چیست؟

حیدری: باید سعی کنیم محتوای این فضا را فرهنگی کنیم، زیرا اسمی این گذر، گذر فرهنگی است و خواسته یا ناخواسته، این مسئولیت بر عهده ما است، اما قالب و محتوا را به‌درستی پر نکرده‌ایم و نتیجه این می‌شود که صحنه‌هایی به وقوع می‌پیوندد که نمی‌دانیم آیا واقعاً اینجا جولانگاه مسائل غیرفرهنگی است یا گذرگاهی در محور اصلی شهر.

جمعیت زیادی از این گذر فرهنگی به خاطر فضای زیبا، ابنیه تاریخی و مواهبی که در آن وجود دارد، لذت می‌برند و به‌عنوان مسیر تفریحی از آن استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه در کنار این گذرگاه فعالیت‌های فرهنگی در حال انجام است و فضای فیزیکی خوبی در وسط این مسیر ایجاد شده است و آن را به مسیر زاینده‌رود و از طرفی به میدان اصلی شهر متصل کرده است، می‌تواند به مکانی تبدیل شود که مردم از حضور در آن لذت ببرند و به آرامش برسند و نیازهایشان را در آنجا برطرف کنند.

از دیگر مکان‌های تفریحی مورد توجه مردم اصفهان، مسافران و گردشگران، ناژوان و میدان امام (ره) است به همین دلیل سعی داریم این مکان را به فضای سالم اجتماعی، فرهنگی و تفریحی تبدیل و آن را شبیه گالری کنیم تا بعضی رویدادها، اتفاقات و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در آن ایجاد شود و مردم در آنجا لذت ببرند.

ایمنا: قرار بر این شد که موزه صنایع‌دستی به شهرداری اصفهان واگذار شود. چه اتفاقی در این راستا افتاد؟

حیدری: در کش‌وقوس قوانین اداری هستیم.

ایمنا: چه برنامه‌هایی برای موزه صنایع‌دستی دنبال می‌کنید؟

حیدری: تالار تیموری به‌عنوان موزه صنایع‌دستی یکی از مکان‌ها و گذرگاه‌های بسیار ارزشمند است که در حال گذراندن بعضی مسائل حقوقی برای تبدیل‌شدن به موزه صنایع‌دستی اصفهان است و اگر بتوانیم سرمایه‌های اصفهان را در این مکان نمایش دهیم، بسیار کار خوب و ارزنده‌ای انجام داده‌ایم و موزه کنار آن نیز به‌عنوان کارگاه ساختمانی در حال مرمت است.

پرداختن به مسائل اجتماعی مهم‌تر از رویدادمحوری / ارزش‌ها در هنر برای من مهم است

ایمنا: با آمدن شما در جایگاه مدیریت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، آیا جشنواره‌های کودک برگزار می‌شود؟

حیدری: معتقد هستم همه این‌ها ارزشمند است و باید در دوران مختلف داشته‌های خود را حفظ کنیم، اما هنر به هر قیمتی ارزش ندارد، بلکه هنر سالم بسیار مهم است.

گاهی فراموش می‌کنیم که رسالت ما برای زندگی چیست و به چه سمتی می‌رویم؛ هنر قشنگ‌ترین جلوه رشد و تکامل است و اگر می‌خواهیم در این راستا موفق شویم، باید این رشد و تکامل را بالغ و بالنده کنیم. اصل محتوا است و محتوای کامل موضوعی بسیار مهم است؛ ما هیچ فعالیتی که از قبل انجام می‌شده است را متوقف نکرده‌ایم و نخواهیم کرد اما برنامه‌های گذشته را بررسی می‌کنیم و در صورتی که تشخیص داده شود نیاز به بازنگری دارد، از مجریان آن‌ها می‌خواهیم که مشکلات را رفع کنند.

ایمنا: چه اقداماتی در راستای جشنواره کودک و نوجوان انجام می‌دهید؟

حیدری: تغییر مدیریت‌ها علت و از دلایل اصلی جشنواره کودک است ضمن اینکه بنیاد فارابی نیز در این مقوله آن‌طور که انتظار می‌رفت، عمل نکرده است؛ اما در این رابطه هیچ نگرانی وجود ندارد و با توجه به تجربیات خوبی که از برنامه قبل وجود دارد، فکر می‌کنم بتوانیم در این مسیر موفق عمل کنیم. اگرچه با توجه به مدت زمان کمی که وجود دارد وظیفه ما در این زمینه سنگین‌تر خواهد بود.

ایمنا: صحبت‌های حاشیه‌ای در خصوص فعالیت فردی که در حوزه سلامت و بهداشت بوده و در حال حاضر مسئولیت هنر را بر عهده گرفته مطرح است. در این خصوص توضیحی دارید؟

حیدری: اعتقاد من این است که برای اینکه مهندسی فرهنگی شهر شکل گیرد، مدیریت فرهنگی دقیق نیاز است. شاید اگرچه ناخواسته مسئولیت را پذیرفتم اما به‌عنوان خدمتگزار در محیطی رشد کرده‌ام که با نیازهای مردم در ارتباط بودم و فکر می‌کنم بتوانم این مسئولیت را به نحو احسن اجرا کنم.

من حدود ۴۵ سال در حوزه فرهنگی به‌عنوان یک فرد بسیجی، فرهنگی و مسجدی این ادبیات برایم دور از ذهن نیست و چون دغدغه مسائل فرهنگی را داشتم، احساس کردم اصفهان باید بهتر از گذشته ظاهر شود زیرا این شهر مهد فرهنگ است. کار را با برنامه محل‌محور آغاز کردم و امید است شروعی برای کار فرهنگی باشد و در پایان مسئولیتم، عملکرد خوبی را ارائه دهم.

کد خبر 678018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.