فرزندان شهدای مدافع حرم میزبانان مرثیه‌خوانان حضرت رباب (س) شدند

ششمین اجتماع و هیئت سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت به همت مؤسسه حضرت رباب (س) هم‌زمان در شهرهای تهران، تبریز و آمل برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، ششمین اجتماع و هیئت سالانه همسران شهدای مدافع حرم و امنیت به همت مؤسسه حضرت رباب (س) هم‌زمان در شهرهای تهران، تبریز و آمل برگزار شد.

از نکات جالب توجه این مراسم خادمی فرزندان شهدا در موکب بود. فرزندان شهدا در طول مدت برنامه از مهمانان و زائران گلزار شهدا با فلافل، هندوانه شربت و کیک پذیرایی کردند.

همچنین فرزند شهید شیری به عنوان قاری، فرزند شهید مهرداد و کریمی به عنوان عکاس و فرزند شهید مدواری نیز فیلم‌بردار این هیئت سالانه حضور یافتند. در پایان برنامه فرزند خردسال شهید مهدوی‌نژاد نیز به مهمانان مراسم گل هدیه دادند.

فرزندان شهدای مدافع حرم میزبانان مرثیه‌خوانان حضرت رباب (س) شدند

میزبانی به سبک فرزندان شهدا

زهرا امامی، همسر شهید مدافع حرم محمدحسین مرادی و مسئول مؤسسه فرهنگی رباب در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری این مراسم اظهار کرد: مرثیه رباب امسال در ششمین سال برگزار در سه استان تهران، مازندران و آذربایجان‌شرقی هر ساله در اولین شب جمعه بعد از عاشورا برگزار می‌شود که بیشتر به نقش حضرت رباب (س) در جایگاه یک همسر همراه می‌پردازد که با سخنرانی و مداحی است.

وی افزود: امسال محل برگزاری این مراسم در تهران بر سر مزار سرداران بی پلاک در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بود و در کنار آن موکبی برپا شد که میزبانان آن فرزندان شهدای مدافع حرم بودند. بسیاری از کارهای هیئت توسط فرزندان شهدا انجام می‌شود.

امامی در خصوص این مؤسسه افزود: مؤسسه فرهنگی رباب از سال ۹۴ ایده‌اش مطرح و کارهای اجرایی‌اش انجام شد و از سال ۹۵ رسماً فعالیت‌های خود را آغاز کرد. دو رسالت کاری مختص همسران و فرزندان شهدا دارد کارهای مربوط به اردوهای تفریحی کلاس‌های آموزشی اکران فیلم افطاری ماه رمضان و در طول سال به مناسبت‌های مختلف ویژه همسران و فرزندان شهدا برگزار می‌شود. همچنین در سطح عموم نیز برنامه‌هایی دارد که یکی از آن‌ها همین برنامه سالانه با حضور مردم است. از طرفی مؤسسه کانال ارتباطی سازمان‌ها و مؤسسات برای دعوت از خانواده‌ها شده است و مساجد و دانشگاه‌ها اگر همسر شهیدی را برای روایتگری و صحبت دعوت کنند، ارتباط‌گیری از طریق این مؤسسه انجام می‌شود.

کد خبر 677942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.