کلاهبرداری با ترفند دریافت حق عضویت از متقاضیان کاریابی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار سایبری خبر داد و گفت: متهم به بهانه کاریابی برای افراد جویای کار با ارسال بدافزار اقدام به سرقت اطلاعات حساب و برداشت غیرمجاز از حساب مالی متقاضی می‌کرد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکوائیه مبنی بر برداشت غیرمجاز ۱۰۰ میلیون ریالی از حساب وی توسط فردی ناشناس، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات تخصصی و فنی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم با تبلیغ کاریابی و کسب درآمد بالا از ضعف آگاهی کاربران شبکه‌های اجتماعی سوءاستفاده کرده و با ارسال لینک دانلود بدافزار به بهانه پرداخت حق عضویت، اطلاعات حساب بانکی متقاضی را سرقت و موجودی حساب وی را برداشت می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در نهایت با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری به بهانه‌های مختلف از جمله دریافت حق عضویت یا واریز درآمد، اطلاعات بانکی متقاضیان را دریافت یا با ارسال بدافزارها و لینک درگاه‌های جعلی پرداخت اقدام به فیشینگ کارت‌های بانکی و برای جلب اعتماد با استفاده از نرم افزارهای رسیدساز اقدام به نمایش رسیدهای واریز وجه به حساب سایر کاربران می‌کنند. در این ترفند کلاهبرداری مجرمان تنها به برداشت‌های غیرمجاز ختم نمی‌شود و در نهایت با افزایش قابل توجه اعضای یک کانال یا صفحه به عنوان یک حساب کاربری برند و پرمخاطب به فروش می‌رسانند.

کد خبر 677923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.