قبرستان تاریخی «جوی هُرهُر» یزد بازسازی و مرمت می‌شود

شهردار یزد از بازپیرایی و بازسازی قبرستان تاریخی «جوی هُرهُر» در یزد خبر داد و گفت: قبرستان جوی هُرهُر که مدفن حدود ۱۰۰ عالم و مجتهد مسلم است، طی سالیان متعدد و به ویژه در سیل سال گذشته با تخریب‌هایی همراه بود و تصمیم به انجام اقداماتی برای مرمت و بهسازی آن گرفتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی صبح امروز _ شنبه چهاردهم مردادماه _ در بازدید از منطقه بافت تاریخی شهرداری شهر میراث جهانی یزد، اظهار کرد: امروز در راستای بازدیدهایی که از سازمان‌ها و مناطق شهرداری یزد انجام می‌شود، بازدیدی را از منطقه بافت تاریخی شهرداری داشتیم و مسائل و مشکلات این منطقه را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: در ملاقات‌های عمومی که با مردم داشتیم یا در نشست‌های محلات، شهروندان این منطقه درخواست‌هایی داشتند و با آماده شدن طرح آن، بر اساس اعتبارات مقرر شد که عملیات عمرانی آن آغاز شود تا ایام الله دهه مبارک فجر این بوستان را برای استفاده عموم مردم بهسازی و آماده‌سازی کنیم.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: معبری را در محله خرمشاه داریم که به بلوار شهید باهنر متصل می‌شود، از این محل نیز بازدیدی صورت گرفت و در حال حاضر باید تملکاتی در آن انجام شود تا پس از آن اقدام به باز کردن مسیر کنیم.

محی‌الدینی اضافه کرد: در بازدیدی که از این محل داشتیم مقرر شد مالکان را دعوت و پس از توافق، اقدام به تملک و اجرای این پروژه کنیم.

وی با بیان اینکه بازپیرایی چندین بوستان نیز مطرح شده است، تاکید کرد: بعضی از این بوستان‌ها در بودجه امسال اعتبار دارند و بعضی دیگر باید در بودجه سال آینده دیده شوند تا آنها را اجرایی کنیم.

شهردار یزد افزود: طرح‌ها آماده شده است و مرحله به مرحله اجرایی خواهد شد، به دنبال آن هستیم که بوستان محله یعقوبی را نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

محی‌الدینی گفت: با توجه به اینکه جوی هُرهُر مدفن حدود ۱۰۰ عالم و مجتهد مسلم است، طی سالیان متعدد و به ویژه در سیل سال گذشته با تخریب‌هایی همراه بود و تصمیم به انجام اقداماتی برای مرمت و بهسازی آن گرفتیم.

وی اظهار کرد: در فاز نخست، امسال بخشی از کار آغاز و با مشارکت میراث فرهنگی این پروژه اجرایی می‌شود، سال آینده نیز با تصویب شورای اسلامی شهر یزد اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم که استاندار و فرماندار یزد سال آینده اعتبارات ویژه‌ای را برای این پروژه اختصاص دهند تا بتوانیم با اعتباراتی که شهرداری در نظر می‌گیرد به جمع‌بندی خوبی برسیم تا برای استفاده همه مردم شهر بازپیرایی شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 677904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.