شهرداری همدان تنها متولی ساماندهی دست‌فروشان نیست

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: شهرداری تنها متولی ساماندهی دست‌فروشان نیست و به منظور موفقیت در این طرح لازم است شورای تامین به کمک مدیریت شهری بیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _شنبه چهاردهم مردادماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر با انتقاد از آشفتگی فعالیت دست‌فروشان در سطح شهر اظهار کرد: دست‌فروشی موضوع تازه‌ای نیست و این پدیده در طول تاریخ شکل گرفته است و ساختار اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی دست‌فروشان از وظایف شهرداری است، افزود: لازم است شهرداری برای فعالیت دست‌فروشان قاعده و قانون درستی تعریف کند و با توجه به اینکه فضایی برای فعالیت دست‌فروشان در ساعات معین تعیین شده است، با اعتراض کسبه پیاده‌راه بوعلی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید تدابیری اندیشیده شود تا در زمانی مشخص دست‌فروشان حضور داشته باشد و ضرری متوجه کسبه نشود، ادامه داد: ظاهراً قانونی برای منع دست‌فروشی وجود ندارد، اما موارد متعددی از برخورد با دست‌فروشان در سطح کشور مشاهده می‌شود؛ برخوردها باید بر اساس قاعده و قانون باشد.

نظری اضافه کرد: شهرداری ناظر بر امنیت و نظافت محیط شهری است و با رفع شدن این مسائل، بستر مناسبی برای کسب و کار سالم دست‌فروشان ایجاد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهرداری در ساماندهی دست‌فروشان نباید منفعلانه عمل کند، تصریح کرد: ضروری است تمام متولیان و بخش‌هایی که مسئولیت دارند همچون شورای تأمین و نیروی انتظامی در این حوزه به شهرداری کمک کنند تا باهم‌افزایی، بهترین اتفاق در شهر رقم بخورد.

کد خبر 677859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.