تحقق شهرداری غیرحضوری اولویت مدیریت شهری ششم پایتخت است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری در حوزه ماموریت‌های شش‌گانه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است و همان‌طور که وعده داده شده بود، امروز بسیاری از فرآیندها در سامانه شهرسازی غیرحضوری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز _شنبه چهاردهم مردادماه_ در جلسه کمیته شهر هوشمند که با موضوع هوشمندسازی و تحقق شهرداری غیرحضوری در حوزه خدمات شهری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اولویت‌های این دوره مدیریت شهری در کنار اولویت‌هایی همچون آلودگی هوا و ترافیک، بحث تحقق شهرداری غیرحضوری است.

وی افزود: باید در نظر داشت که ارائه خدمات غیرحضوری با الکترونیکی شدن فرآیندها بسیار تفاوت دارد، نباید اینگونه باشد که به الکترونیکی شدن فرآیندها اکتفا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این راستا هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری در حوزه مأموریت‌های شش‌گانه شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و همان‌طور که وعده داده شد امروز بسیاری از فرآیندها در سامانه شهرسازی غیرحضوری شده است.

صادقی ادامه داد: یکی از حوزه‌های مأموریتی شهرداری که مراجعه‌کننده زیادی دارد، حوزه خدمات شهری است؛ بنابراین این جلسه در راستای شناسایی مأموریت‌های این حوزه، کم و کاستی‌ها، مشکلات و مشخص شدن اولویت‌ها تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: برای تمام افراد واضح است که تحقق شهرداری غیرحضوری مزایایی از جمله کاهش ترافیک و به تبع آن کاهش آلودگی هوا، حذف امضاهای طلایی و کاهش فساد دارد؛ بنابراین ضرورت تحقق این امر هرچه سریع‌تر باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در این زمینه و از سوی مرکز نوسازی و تحول اداری، ۱۳۰ خدمت شناسایی شده است که امکان پیاده‌سازی سریع آن به صورت غیرحضوری وجود دارد و از این ۱۳۰ خدمت ۸۰ خدمت دارای سامانه است که ۲۵ خدمت در حوزه خدمات شهری بوده و این جلسه حول محور بررسی این ۲۵ خدمت تشکیل شده است.

صادقی اضافه کرد: نبود اطلاع‌رسانی صحیح و پیوست رسانه‌ای یکی از ضعف‌های مدیریت شهری در این زمینه بوده است و باید برنامه‌ای مدون و تأثیرگذار در نظر گرفت.

وی گفت: زمانی‌که تمام دستگاه‌های شهرداری با هماهنگی در حال اجرا و پیاده‌سازی یک اقدام مهم هستند، به‌طور حتم باید در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام دهند و لازم است به شهروندان نیز اطلاع‌رسانی شود، چراکه گروه هدف شهروندان هستند و هدف نهایی کاهش تردد و مراجعه آن‌ها به شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: نمایندگان سازمان‌ها و حوزه‌های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه هوشمندسازی و ارائه خدمات غیرحضوری ارائه دادند و مقرر شد در جلسه بعدی میزان تحقق و تعداد خدمات غیرحضوری به‌طور دقیق ارائه شود.

کد خبر 677852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.