اجرای طرح "عصر ورزش" پس از ۱۰ سال در اصفهان

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح "عصر ورزش" به دلیل تأمین نشدن اعتبار در ۱۰ سال با وقفه مواجه شده بود که با همکاری‌های ارگان‌های مرتبط در دو ماه گذشته، این طرح به مرحله اجرایی رسید.

آذرکیوان امیرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه علاوه بر آموزش و تربیت دانش‌آموزان در حوزه سلامت آنها خود را متعهد می‌دانیم، اظهار کرد: در حوزه تربیت‌بدنی، طرحی را تحت عنوان طرح شهید خرازی رقم زدیم که در آن استفاده از فضاهای ورزشی برای مادران و دختران در روزهای پنجشنبه و ایام جمعه برای پدران و پسران رایگان است.

وی افزود: به واسطه طرح شهید خرازی موفق شدیم، دانش‌آموزانی که برای استفاده از فضاهای ورزشی با محدودیت‌های مختلف نظیر محدودیت مالی مواجه بوده‌اند را به فضاهای ورزشی آوردیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در گسترش فضاهای ورزشی و با مشارکت مدارس در استان تعداد ۱۱۴ فضای ورزشی درون مدارس افتتاح کردیم و فضاهای ورزشی را گسترش دادیم که بیشتر آنها زمین چمن بوده است.

وی گفت: کلاس درس تربیت‌بدنی را که همراه با ایمن‌سازی دیوارها و صخره‌نوردی در فضاهای مختلف ایجاد کردیم تا دانش‌آموزان از آنها استفاده کنند و هدف اصلی دسترسی این فضاها در خارج از ساعات فعالیت مدرسه برای دانش‌آموزان هم بوده است.

امیرپور افزود: تعداد ۱۹۷ مدرسه در مرحله نخست برای عصر ورزش در نظر گرفته شده است و در تلاشیم این طرح در طول سال اجرا شود و شاهد حضور کودکان و نوجوانان در حیاط مدارس و فضاهای ورزشی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه طرح عصر ورزش برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال مسابقه‌های جام پرچم با همکاری شهرداری اصفهان برگزار شد و خروجی طرح عصر ورزش نیز می‌تواند به صورت مسابقه‌های مختلف مانند جام پرچم اتفاق بیفتد که به دنبال آن شور و نشاط اجتماعی خاصی در جامعه جاری می‌شود.

کد خبر 677849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.