افزایش دما و زنگ خطر غرق‌شدگی در آب‌بندان‌ها و استخرهای کشاورزی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به آب‌بندان‌ها، سدها و استخرهای کشاورزی است و شهروندان نباید حتی با وجود آشنایی با مهارت‌های لازم در این مکان‌ها شنا کنند.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به افزایش دمای هوای شهر گرگاناظهار کرد: با توجه به وجود آب‌بندان‌ها و استخرهای کشاورزی در استان تجربه نشان می‌دهد که با افزایش دما، تمایل به شنا و آب‌تنی نیز در میان مردم بیشتر می‌شود.

وی افزود: همین موضوع می‌تواند موجب افزایش مرگ‌های ناشی از غرق‌شدگی به ویژه در بین جوانان شود و بیشترین آمار در موارد غرق‌شدگی به ترتیب آب‌بندان‌ها، سدها و استخرهای کشاورزی است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: پیشگیری به منظور غرق‌شدگی مستلزم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان به ویژه والدین و همکاری مسئولان دستگاه‌های متولی به منظور ایمن‌سازی این مکان‌های آبی است.

صفری تصریح کرد: شهروندان حتی با وجود آشنایی با مهارت‌های لازم در آب‌بندان‌ها، استخرهای کشاورزی و سدها شنا نکنند و تا حد امکان از حضور در حریم مکان‌های آبی اجتناب و در صورت حضور کودکان و نوجوانان، آن‌ها را در این مکان‌ها رها نکنند.

وی اضافه کرد: استخرهای کشاورزی به دلیل استفاده از کفی‌هایی با جنس پلاستیک ژئوممبران باعث سُر خوردن می‌شود و اگر شخصی به داخل آن بیفتد، تنها راه نجاتش انداختن طناب یا نردبان طنابی است، در غیر این صورت باعث غرق شدن حتی ماهرترین شناگرها می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: مواردی همچون کشیدن حصار، نصب تابلو و بنرهای هشداردهنده، گماردن نیروهای حفاظتی، تجهیزات نجات و غریق‌نجات در موارد بروز حادثه به منظور پیشگیری از حوادث لازم است.

صفری افزود: امیدواریم با رعایت موارد ایمنی از سوی شهروندان و ایمن‌سازی از سوی دستگاه‌های متولی بتوانیم از اینگونه حوادث پیشگیری کنیم.

کد خبر 677831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.