لزوم بازخوانی الگوی مدیریتی دفاع مقدس

استاندار مازندران گفت: در کنار ترویج و تبیین بعد معرفتی دفاع مقدس باید الگوی مدیریتی فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز بازخوانی و الگوگیری شود.

به گزارش ایمنا، سیدمحمود حسینی‌پور امروز _شنبه چهاردهم مردادماه_ در آئین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران که در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد، با بیان اینکه در مسیر عاشورا یک سیر تکاملی را در حال پیمودن هستیم، اظهار کرد: ۱۴ قرن از حادثه جان‌سوز و دلخراش عاشورا گذشت، اما در مقطع این قیام حضرت سیدالشهدا (ع) که کوتاه نیز بود، همچنان ابعاد این قیام به‌درستی تبیین و تشریح نشده است.

وی با بیان اینکه نهضت‌های مختلفی در این چهارده قرن رخ داده است و جریان‌های مختلفی تلاش کردند که نقش انتقام‌گیرنده از یزیدیان زمان را دنبال کنند، افزود: مختار سقفی قیام کرد و به دلیل اینکه یاران وفاداری نداشت، نهضت وی به شکست انجامید و بعد از آن اتفاقات متعددی رخ داد که منجر به شکست شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امام خمینی (ره) در سیر تکاملی عاشورا انقلاب اسلامی را رقم زد، گفت: دفاع مقدس یکی از تکمیلی‌ترین سیر عاشورایی امام حسین (ع) است و هنوز ابعاد این رویداد تاریخی برای مردم تبیین نشده است.

وی با بیان اینکه در فضای عمومی جامعه و رسانه‌های ضد انقلاب متأسفانه شاهدیم که به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش پرداخته می‌شود که باید مراقبت شود، چراکه امنیت امروز را مدیون ایثار شهدا هستیم، ادامه داد: عده‌ای به بهانه انقلاب زن، زندگی و آزادی در محرم حسینی، پیراهن مشکی را تحریم کردند، آن‌ها نمی‌دانند مسیر آزادگی امام حسین (ع) در جریان است و هرگز چراغ مجالس و محافل عزاداری محرم خاموش نخواهد شد.

حسینی‌پور به سفر اخیرش به روسیه اشاره کرد و گفت: تمثال بازماندگان و جان‌باختگان جنگ جهانی دوم در جای جای روسیه مشاهده می‌شود و در برنامه‌ها و رویدادهای کشور به صورت زیربنایی ارزش‌های وطن خود را برای همه تبیین می‌کنند.

وی با بیان اینکه مازندران تاریخ و تمدن منحصربه‌فرد خودش را دارد اولین حکومت علویان در مازندران تشکیل شد، تصریح کرد: بعد از قیام عاشورا اولین حکومت علویان در صالحان کجور تشکیل شده است.

حسینی‌پور با اشاره به نقش مردم مازندران در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم گفت: مازندرانی‌ها ۱۰ هزار و ۴۴۰ شهید در دوران دفاع مقدس و بیش از ۴۰ شهید در دفاع از حرم آل‌الله تقدیم اسلام کردند.

وی از مازندران به عنوان طریق‌الرضا (ع) یاد کرد و افزود: باید بودجه پارک موزه دفاع مقدس مازندران ملی دیده و به‌زودی تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد تا ارزش‌های دفاع مقدس به‌ویژه رشادت‌های مازندرانی‌ها در جنگ تحمیلی به مسافران، گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

حسینی‌پور گفت: در کنار ترویج و تبیین بعد معرفتی دفاع مقدس باید الگوی مدیریتی فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز بازخوانی و الگوگیری شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیون مسافر و گردشگر به مازندران سفر کردند باید با استفاده از ظرفیت پارک موزه دفاع مقدس مازندران، سیره عملی شهدای دوران دفاع مقدس برای مردم بومی و غیربومی تبیین شود، خاطرنشان کرد: پارک موزه دفاع مقدس مازندران باید همچون مناطق عملیاتی جنوب مقصد گردشگری فرهنگی و مذهبی شود.

منبع: شبستان

کد خبر 677793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.