آخرین جزئیات از وضعیت حریق در جنگل‌های مریوان + فیلم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده در سه نقطه از جنگل‌های شهر مریوان گفت: با کمک بالگرد و تلاش جنگل‌بانان و مردم محلی همچنان تلاش برای اطفای حریق ادامه دارد.

بهزاد شریفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌سوزی در جنگل‌های روستاهای گومارەلەنگ، دەرەوەران، ئاسنەوە از توابع بخش خاو و میرآباد شهرستان مریوان از روز پنجشنبه، چهاردهم مردادماه آغاز شده و عملیات اطفای حریق همچنان در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه، مرزی بودن و احتمال وجود مین، عملیات اطفای حریق به صورت هوایی و توسط بالگرد سپاه انجام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر بالگرد، نیروهای منابع طبیعی، سمن‌های زیست‌محیطی و مردم محلی نیز به خاموش کردن آتش کمک می‌کنند که حریق در دو نقطه «گوماره‌له‌نگ» و «ئاسنه‌وه» در حال خاموش شدن است.

شریفی‌پور عامل انسانی را دلیل این آتش‌سوزی دانست و گفت: گرمای هوا و وزش باد نیز مزید بر این علت شده و ممکن است آتش‌سوزی تا چند روز آینده تداوم داشته باشد.

به گزارش ایمنا، جنگل‌های مریوان اوایل مردادماه امسال دچار حریق شد که بر اساس اظهار نظر اولیه مسئولان تاکنون حدود ۱۶۵ هکتار از این جنگل‌ها در آتش سوخته است.

کد خبر 677780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.