هیچ توقعی غیر از عزت و احترام نداشتیم / هیچ‌کس پرچم اصفهان را به این اندازه بالا نبرده است

رکورددار شنای آب‌های آزاد ایران گفت: ما دو برادر بیش از ۲۹۲۰ مدال کشوری داریم و تاکنون هیچ‌کس پرچم اصفهان را به اندازه ما دو نفر بالا نبرده است، اما چون عزت و احترام ندیدیم، برای استان دیگری مسابقه دادیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی روزهای گذشته مسابقات شنای آب‌های آزاد قهرمانی کشور برگزار شد و در این دوره از مسابقات فرزاد دادفر در رده سنی زیر ۳۵ سال و فرشاد دادفر در رده سنی بالای ۳۵ سال موفق به کسب عنوان قهرمانی برای تیم گیلان شدند؛ تهران و خوزستان نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند، برادران دادفر در شرایطی برای تیم گیلان بازی کردند که پس از ۱۹ سال کسب مقام در اصفهان، برای بیستمین سال پیاپی تصمیم گرفتند به عنوان نماینده گیلان در این رویداد شرکت کنند. به بهانه اتخاذ این تصمیم و اطلاع دلایل پیوستن برادران دادفر به تیم گیلان گفت‌وگویی با فرزاد دادفر داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

به دلیل عزت و احترامی که در گیلان وجود داشت به این تیم پیوستیم

فرزاد دادفر در خصوص پیوستن به تیم گیلان پس از ۱۹ سال بازی برای اصفهان اظهار کرد: من و برادرم پس از ۱۹ سال قهرمانی و نایب‌قهرمانی پیاپی که برای اصفهان کسب کردیم، امسال برای تیم گیلان بازی کردیم و پس از هفته‌ای ۱۲ جلسه تمرین طاقت‌فرسا در مکان‌های مختلف که با هزینه‌های شخصی، بدون کمک‌های دولتی، بدون استفاده از یک لاین استخر انقلاب که در اختیار هیئت شنا است و با حمایت پدر و مادرم موفق شدیم تیم گیلان را به قهرمانی برسانیم.

وی افزود: فکر می‌کنم شرایط به‌گونه‌ای است که احترام به قهرمانی که پدر، مادر، مربی و تیم ماساژ وی را حمایت کرده‌اند تا تبدیل به یک برند شود، بیش از هر چیز مهم است، تاکنون بیش از ۲۰ کاپ قهرمانی و نایب‌قهرمانی ایران را برای اصفهان کسب کرده‌ایم، تحصیل‌کرده هستیم و مدرک دکتری خود را از دانشگاه تهران گرفته‌ایم و با وجود اینکه شاگرد نخبه بودیم، به دلیل علاقه‌ای که داشتیم در تیم ملی نجات غریق، تیم کارگری و تیم ملی ایران حضور پیدا کردیم. من دو دوره قهرمانی جهان را رفتم و بهترین رنکینگ شنای آب‌های آزاد را دارم؛ ما مقام و رتبه کسب کردیم و در آسیا نیز رتبه‌های خود را ارتقا دادیم؛ برادر من (فرشاد دادفر) در مسابقات جهان بیش از هشت مدال کسب کرد که مورد تشویق مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و کاروان ایران در المپیک کارگری به دلیل مدال‌های فرشاد سوم شد.

هیچ توقعی غیر از عزت و احترام نداشتیم/هیچکس پرچم اصفهان را به این اندازه بالا نبرده است

تیم‌های تهرانی با هزینه اصفهان در مسابقات حاضر می‌شوند

بازیکن آب‌های آزاد ایران با اشاره حمایت نشدن توسط هیئت شنای استان اصفهان تصریح کرد: ۱۱ سال رکورددار ماده‌های استقامت ایران بودم و کسی موفق به شکستن آن نشد و بدون تردید اگر مایوهای جدید وجود نداشت همچنان این رکورد پا برجا می‌ماند؛ ما به دنبال حمایت خاصی نبودیم اما عزت و احترام را در تیم گیلان که از شش ماه گذشته پیگیر حضور ما بود دریافت کردیم؛ برادران دادفر بیش از ۲۹۲۰ مدال کشوری دارند و تاکنون هیچ‌کس پرچم اصفهان را به این اندازه بالا نبرده است.

وی پیرامون اسپانسر شدن یکی از اعضای هیئت رئیسه هیئت شنا استان برای نماینده تهران گفت: در مسابقات این دوره اصفهان یازدهم شد، اما نکته جالب اینکه رئیس هیئت سه‌گانه استان، اسپانسر یک تیم تهرانی شده بود که این اتفاق را هیچ کجای دنیا نمی‌توانید ببینید، هنگامی که اسم برند رئیس هیئت سه‌گانه را روی پیراهن بازیکنان دیدم پرس‌وجو کردم و گفتند که هزینه ایاب و ذهاب، مسابقات، خوراک، لباس و پاداش‌های آن‌ها را برای حضور در این مسابقات داده‌اند، امیدوارم این منابع مالی برای توسعه ورزش شنا در نظر گرفته شود؛ چراکه ۱۵ روز قبل مسابقات سه‌گانه تمام رده‌ها در قم برگزار شد و متأسفانه اصفهان بعد از ۱۷ سال که در این رده‌ها اول و دوم بود رتبه‌های پایین‌تر را از آن خود کرد و جالب‌تر است که می‌گویند برای اعزام بازیکنان اصفهان بودجه نداریم؛ امیدوارم در این مسئولیت قوی باشند اما دلم به حال استعدادهای این استان می‌سوزد که در رقابت‌های تبریز نماینده نداشتند.

وی افزود: ۲۰ روز دیگر هم المپیاد استعدادهای برتر برگزار می‌شود که طی چند سال گذشته شاگردان من سه مدال طلا را از خود کردند؛ مدیر کل اداره ورزش و جوانان که همه جا به کسب مقام دوم در این تورنمنت افتخار می‌کند، باید بداند که سه مدال طلا به واسطه شاگردان من بود.

هیچ توقعی غیر از عزت و احترام نداشتیم/هیچکس پرچم اصفهان را به این اندازه بالا نبرده است

چندین سال است با هزینه شخصی به مسابقات می‌روم

رکورددار شنای کشورمان به حمایت نشدن از ورزشکاران اصفهانی و اسپانسر شدن برای ورزشکاران تهرانی گفت: مگر می‌شود برای توسعه امر شنا پول‌های اصفهان را خرج تیم‌های تهرانی کنند، اما با استعدادهای این استان تماس نگیرند تا یک تیم قدرتمند را راهی مسابقات کنند؛ من بهترین رنکینگ جهانی شنای ایران را دارم اما یک تماس با من نگرفتند؛ در اصفهان استعدادهایی همچون عرب‌شریفی را داریم و اگر او قصد حمایت دارند، باید این کار را برای قهرمانان، پیشکسوتان، نوجوان و نونهالان اصفهان انجام دهد.

وی ادامه داد: چرا باید مسابقات تبریز که حدود ۱۰ روز پیش برگزار شده است بدون حضور نمایندگان اصفهان باشد؛ دوستان سری به خود بزنند، پیش از این می‌گفتند دنبال اسپانسر در اصفهان هستیم و حالا اسپانسر یک تیم تهرانی شده‌اند؛ تهرانی‌ها هم ناراحت بودند، چراکه برنامه‌ریزی‌های خود را داشتند اما بالاخره برخی رنگ پول دیده بودند؛ ۱۰ سال با هزینه شخصی به مسابقات رفتم و هیئت شنا تنها یک نامه برای من صادر می‌کرد.

دادفر در خصوص فعالیت نداشتن در استخر انقلاب تصریح کرد: ۱۰ سال است می‌گوئیم اجازه بدهید یک سانس از استخر انقلاب را استفاده کنیم اما مخالفت می‌کنند و می‌گویند اینجا در اختیار یک مربی است؛ با اینکه این مربی جایگاه خود را دارد اما برای توسعه ورزش شنا چه گامی برداشته است؟، نمی‌شود که شنای اصفهان را فدا کنیم، به بازرسی هم رفتم و گفتم ساعت دو تا هشت شب چه کسی از این استخر استفاده می‌کند و پس از پیگیری‌های شخصی، یکی از شاگردان خود را فرستادم و متوجه شدم ماهانه پنج میلیون از وی گرفته‌اند تا اجازه دهند شنا کند؛ امیدوارم این استخر در اختیار ورزش آموزان مبتدی نباشد و دوستان نظارت داشته باشند.

وی گفت: انقلاب یک استخر کامل است که می‌تواند در هر سانس پذیرای ۱۵۰ شناگر باشد و این خدمت دولت سیزدهم به ورزش شنا بوده است؛ اگر کشاورز و امثالهم در این استخر نیستند پس چه کسی در آنجا مشغول است؛ بنده پس از اینکه دیدم حمایتی نمی‌شود و باید برای تمرین سانس آزاد بخرم دلسرد شدم این وضعیت مختص یک نفر نیست و مسعود سهرابی هم با اینکه اصفهانی بود به عنوان نماینده خوزستان در این تورنمنت حاضر شد.

در ورزش شنای اصفهان رانت ایجاد شده است

این مربی با اشاره به فعالیت یک مجموعه شنا در استان اظهار کرد: امیدوارم این خرج و خوش خدمتی‌ها که برای استان‌های دیگر می‌کنیم به دلیل رأی آوردن در مجمع نباشد، این مجموعه خصوصی تحت مدیریت یکی از مربیان قرار دارد و این میان یک رانت ایجاد شده است؛ چراکه می‌گویند هرکس می‌خواهد در هیئت شنا باشد باید در این مدرسه خصوصی باشد درست مثل اینکه آموزش و پرورش بگوید اگر کسی دانشگاه تهران را می‌خواهد باید در یک مدرسه خصوصی درس بخواند.

انتخابات مجمع به هر نحوی برگزار شد

دادفر در تشریح عملکرد نه چندان مطلوب این مدرسه شنا تصریح کرد: سال گذشته بازیکنان بسیار خوبی را داشتیم که با اجبار به این مجموعه رفتند؛ اگر شنا متعلق به استان است باید انتخابی برای آن برگزار شود؛ نمی‌شود که بازیکن جایی دیگر تربیت شود و هنگامی که به قهرمانی رسید وی را به مجموعه دیگری ببرند تا افتخارش نصیب مدرسه شنا شود.

وی افزود: در هر حال جالب بود که ۱۰ سال به ما گفتند پول نداریم! سال گذشته من و برادرم در دو رده سنی مسابقات خرم‌آباد قهرمان شدیم اما تمام هزینه‌های ما شخصی بود؛ مگر انتخابات هیئت شنا برگزار شد تا به تیم‌های تهران خدمت‌رسانی شود؛ چنین چیزی تاکنون سابقه نداشته است.

برای مسابقات آسیایی و برون مرزی آماده می‌شویم

بازیکن تیم ملی شنای ایران در خصوص برنامه و مسابقات پیش رو خاطرنشان کرد: برای مسابقات پیش رو دو حیطه مربیگری و بازی مطرح است؛ در عرصه مربیگری بازیکنان من برای مسابقات آسیایی جوانان سه‌گانه و آب‌های آزاد آسیایی کیش آماده می‌شوند؛ در حوزه بازی نیز مسابقات جهانی کارگری را به میزبانی مکزیک پیش رو داریم و اگر تصمیمی در خصوص تشکیل تیم ملی بزرگسالان اتخاذ شود در خدمت فدراسیون خواهیم بود.

وی گفت: سه اردو را از ابتدای سال در عسلویه آغاز کردیم و بدون هیچ وقفه‌ای اردوها را با هزینه شخصی و حمایت پتروشیمی پاسارگاد و جم برگزار کردیم، اردیبهشت‌ماه نیز یک اردوی بسیار خوب در کیش برگزار کردیم، در مسابقات جام بزرگ کیش بازیکنان ما خوش درخشیدند، اردوی آخر ما نیز در نوشهر و آب‌های آزاد برگزار شد.

کد خبر 677729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.