شمس‌آذر فصل جدید لیگ برتر را با منفی ۱۵ امتیاز آغاز می‌کند؟

پس از سایپا، چهار باشگاه لیگ دسته‌اولی قصد دارند از شمس‌آذر قزوین بابت تخلف در استفاده از بازیکن غیرمجاز شکایت کنند و در آن صورت، باشگاه قزوینی باید فصل جدید لیگ برتر را با ۱۵- امتیاز شروع کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، باشگاه سایپا تهران چند هفته قبل اعتراض رسمی خود را مبنی‌بر تخلفات باشگاه تازه لیگ‌برتری شده (شمس‌آذر قزوین) به سازمان لیگ فوتبال ایران ارسال کرد چرا که این باشگاه ادعا کرده بود شمس‌آذر قزوین از بازیکن غیرمجاز استفاده کرده و از همین‌رو اسناد و مدارک سازمان نظام وظیفه را هم تحویل مراجع ذی‌ربط تحویل داد.

باشگاه سایپا اعتقاد داشت سیدمجتبی حسینی بازیکن شماره ۲۱ تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین با وجود مشمول بودن به خدمت سربازی و کارت معافیت جعلی، در ۹ مسابقه برای این تیم به شکل غیرقانونی به زمین رفته است و با استناد به رأی صادر شده برای نفت امیدیه در مسابقات فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ لیگ دسته دوم، خواستار رسیدگی سازمان لیگ و کمیته انضباطی به پرونده بازیکن مذکور شمس‌آذر و صدور رأی سه بر صفر شدن بازی‌هایی شده بود که حسینی برای شمس‌آذر به زمین رفته است‌.

به‌دنبال آن کمیته استیناف رأی خود را درباره این پرونده صادر کرد که اعضای این کمیته، رأی کمیته انضباطی را تأیید کردند و بدین ترتیب شمس‌آذر قزوین با کسر امتیاز از سوی کمیته استیناف، فصل جدید لیگ برتر را با سه امتیاز منفی آغاز می‌کند و خبری از بازگشت به لیگ دسته‌اول نخواهد بود.

اما باشگاه سایپا که نتوانست خواسته‌اش را در کمیته استیناف به کرسی بنشاند، اعتراض خود نسبت به رأی صادره را در کمیته استیناف فدراسیون نیز مطرح کرد و حتی مدیران باشگاه سایپا اعلام کردند اگر در این کمیته به نتیجه نرسند، شکایت خود را به فیفا و دادگاه CAS می‌برند.

این پایان ماجرا نیست و ممکن است استفاده از سیدمجتبی حسینی در رقابت‌های لیگ دسته اول با کارت معافیت جعلی تاوان سخت‌تری برای باشگاه قزوینی داشته باشد چرا که اخیراً چهار باشگاه لیگ دسته‌اولی که بازیکن فوق مقابل آن‌ها بازی کرده بود، از قهرمان فصل گذشته لیگ دسته‌اول فوتبال شکایت کرده‌اند که شاید کمیته استیناف ۱۲ امتیاز دیگر نیز از نماینده استان قزوین کسر کند.

کد خبر 677707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.