افزایش تاب‌آوری شهر اصفهان در دستور کار است/ خرید نردبان ۶۴ متری روزنباور برای شهر زندگی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پای ایمنی شهر ایستاده‌ایم تا شعار «اصفهان من، شهر زندگی» تحقق پیدا کند، گفت: تمام تلاش ما در این سازمان افزایش تاب‌آوری شهری است، از این‌رو چتر ایمنی را در شهر پهن کردیم تا ایمنی را برای شهروندان به ارمغان آوریم.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هنگامی که زنگ حریق در سازمان آتش‌نشانی به صدا در می‌آید که به این معنا است یکی از شهروندان به کمک نیاز دارد، فعالیت ما آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم در کم‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور پیدا کنیم و با بهترین تجهیزاتی که در اختیار داریم، بهترین عملیات را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از اهداف این سازمان به حداقل رساندن خسارات جانی و مالی است، گفت: در این راستا تلاش کردیم از بهترین تجهیزات دنیا استفاده کنیم، سازمان آتش‌نشانی باید به بهترین ماشین‌ها و تجهیزات مجهز باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان آتش‌نشانی اصفهان حدود ۱۱۰ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و به ناوگان اضافه کرد، ادامه داد: در سال جاری نیز یکی از مهم‌ترین مواردی که به همت مدیریت شهری به سرانجام رساندیم، مناقصه و خریداری یک دستگاه نردبان ۶۴ متری روزنباور بود که خلأ آن در شهر اصفهان احساس می‌شد.

آتشپاد مطلبی با بیان اینکه نردبان روزنباور تا چند ماه آینده تحویل سازمان آتش‌نشانی می‌شود که مبلغ آن حدود ۱,۲۰۰ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا اگر در سطح شهر اصفهان حادثه‌ای مانند متروپل رخ دهد، با تأمین تجهیزات و پیش‌بینی‌ها، آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی به تجهیزات چکش تخریب مجهز است، گفت: یکی دیگر از تجهیزاتی که در اختیار گرفتیم، سگ‌های تجسس (سگ‌های زنده‌یاب و مرده‌یاب) است که در نمایشگاه نیز به نمایش درآمده است؛ به کمک این سگ‌ها می‌توانیم در کمترین زمان ممکن به افراد امدادرسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: موتورسیکلت‌های مجهز اطفای حریق که به دستگاه‌(AFT)، کوله‌پشتی‌های پورتابل، کپسول‌ها پودر و گاز، تبرهای چندکاره مجهز شده است نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمد؛ این موتورسیکلت‌ها در زمان مواجهه با گره‌های کور ترافیکی و معابر باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پای ایمنی شهر ایستاده‌ایم تا شعار «اصفهان من، شهر زندگی» تحقق پیدا کند، گفت: تمام تلاش ما در این سازمان افزایش تاب‌آوری شهری است، از این‌رو چتر ایمنی را در شهر پهن کردیم تا ایمنی را برای شهروندان به ارمغان آوریم.

کد خبر 677670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.