همه چیز درباره پروازهای اربعین/ قیمت بلیط‌ها تا ۱۰ روز دیگر مشخص می‌شود

مسئولان مختلف در رابطه با شرایط پروازهای اربعین و همچنین میزان دینار اختصاص‌یافته به زائران توضیح می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسام قربانعلی، مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خردادماه خبر از برگزاری جلساتی پیرامون بلیط‌های هواپیمای سفر اربعین داد و گفت که بلیت این پروازها از چهارم تا بیستم شهریور فروخته می‌شود که امسال با هدف جلوگیری از تشکیل صف و نارضایتی مردم فروش بلیت از طریق درگاه اینترنتی ایران‌ایر صورت می‌گیرد.

وی همچنین در صحبت‌های خود اشاره کرد که هیئت‌ها در ایام اربعین امسال سهم ۳۰ درصدی از پروازها دارند و می‌توانند با ارسال درخواست کتبی به مدیریت ایران‌ایر یا روابط عمومی از این سهمیه استفاده کنند.

دهم مردادماه مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی گفت که قیمت مصوب برای پروازهای اربعین تا ۱۰ روز آینده اعلام می‌شود. قیمت مقطوع است و سعی می‌شود نحوه خرید و دسترسی آسان فراهم شود.

وی در رابطه با سفر حج نیز عنوان کرد که با حدود یک هزار و ۷۰۰ پرواز نزدیک به ۹۰ هزار مسافر اعزام شد و تمامی امکانات لازم در حد توان برای آن‌ها فراهم شد. هر زائر باید با چهار پرواز اعزام می‌شد و سعی شد تا از تعداد فرودگاه‌های بیشتری نیز استفاده شود تا استفاده از خدمات هم برای مردم راحت‌تر باشد. برای اربعین هم تلاش می‌شود که تعداد فرودگاه‌ها زیاد شود و تلاش بر این است که از تمام مراکز استان‌ها به سوی کربلا اعزام داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت که طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور، از روز سه شنبه دهم مردادماه فروش بلیط پروازهای چارتری ممنوع است. اکثر شرکت‌های هواپیمایی نیز با این تصمیم همراه هستند اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوبی که همه به راحتی بتوانند بلیط تهیه کنند فاصله داریم.

بذرپاش تاکید کرد که با وجود شرایط تحریمی سعی بر این است که تعداد قابل توجهی هواپیما نیز وارد ناوگان هوایی شود تا هنگام تقاضای مردم با مشکل مواجه نشویم.

محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی از میزان دینار اختصاص یافته به زائران اربعین خبر داد و گفت که امسال بر اساس مصوبه بانک مرکزی، ارز زائران اربعین فقط به صورت دینار است و مقرر شده به هر یک از زائران ۲۰۰ هزار دینار اختصاص پیدا کند. امسال ارزهایی مانند دلار و یورو نخواهیم داشت. سعی بر این است که به صورت غیرحضوری به زائران دینار داده شود و در این زمینه بانک مرکزی به همراه سه بانک دیگر اقدام خواهند کرد.

وی همچنین اظهار کرد که زائرانی که نیاز به تسهیلات دارند نیز می‌توانند از برخی از بانک‌ها متناسب با سیاست‌های آن بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند و باید بانک‌های مذکور آمادگی خود را اعلام کنند.

دوازدهم مردادماه جزئیات پروازهای اربعین مشخص شد و بر اساس آن عباس فرزادنیا، رئیس دادسرای فرودگاه مهرآباد اعلام کرد که تاخیراتی که در پروازها رخ می‌دهد یکی از عوامل منفی است و برای پروازهای اربعین نباید هیچ نارضایتی وجود داشته باشد. تأخیرات پروازی ۱۶ شرکت هواپیمایی در سه ماهه سال جاری نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته ۳ تا ۴ برابر افزایش یافته است و مدیران کل فرودگاه‌های استان‌ها باید نظارت بیشتری روی پروازها داشته باشند تا میزان تأخیرات به مرور کم شود.

وی تاکید کرد که باید شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها به طور سه جانبه روی پروازهای اربعین نظارت داشته باشند. همچنین اشاره کرد که تا امروز با ۲۶ مورد از ۵۰ سایت هواپیمایی که در عرضه بلیط اخلال ایجاد کرده‌اند با همکاری معاونت فضای مجازی برخورد کرده‌ایم و سایر سایت‌ها نیز در حال بررسی است.

رئیس دادسرای فرودگاه مهرآباد در رابطه با امنیت کامل خودروهای زائران در پارکینگ فرودگاه‌ها نیز تاکید فراوان کرد و از مدیران خواست تا نظارت کاملی بر این موضوع داشته باشند تا هیچ نوع سرقتی صورت نگیرد.

فرزادنیا مدیران فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها را مخاطب قرار داد و گفت که بسیاری از ایرلاین‌ها مسئولیت اعزام را برعهده می‌گیرند اما متأسفانه مدیریت لازم را ندارند و منجر به تأخیر و ابطال‌های زنجیره‌ای می‌شود. لازم است تا مدیران هوشمندی، مسئولیت‌پذیری و دقت بیشتری داشته باشند تا پروازهای اربعین با کمترین نارضایتی انجام بگیرد.

وی با اشاره به بازار سیاه و مافیای فروش بلیط ویژه اربعین اعلام کرد که ممنوعیت فروش بلیط چارتری در کاهش این موضوع بسیار مؤثر بوده و اقدام خوبی است.

معاون دادستان تهران اعلام کرد که تعداد سایت‌های غیرمجاز فروش بلیط هواپیما سه برابر تعداد سایت‌های مجاز است و در این راستا ۱۷ سایت مسدود شدند. همچنین ۴۹ درگاه مالی نیز شناسایی و چهار درگاه مالی مسدود شد.

وی تاکید کرد که از آنجایی که نظارت بر فروش بلیط به عهده ایرلاین‌ها است آن‌ها نیز در زمینه فروش غیرقانونی بلیط‌ها باید پاسخگو باشند.

کد خبر 677650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.