نقش مردم در اداره کشور پررنگ شود

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: بعد از دفاع مقدس هر روز نقش مردم در اداره کشور کمتر و کمتر شد و یکی از زمینه‌های افزایش ارتقاء نقش مردم و سازمادهی آنها در اداره کشور تنظیم قوانین حمایتی از بسیج است.

به گزارش ایمنا، سردار مجتبی فدا در جلسه مجمع نمایندگان مجلس و مجمع نمایندگان بسیج استان اظهار کرد: ما در دفاع مقدس زمینه نقش آفرینی مردم را فراهم کردیم اما بعد از دفاع مقدس هر روز نقش مردم را در اداره کشور کمتر و کمتر تعریف کردیم.

سرتیپ پاسدار مجتبی فدا تاکید کرد: در حال حاضر مجلس باید قوانینی را تنظیم کند که نقش مردم را در تمام ارکان کشور افزایش دهد و یکی از زمینه‌های افزایش ارتقا نقش مردم و سازمادهی آنها در اداره کشور تنظیم قوانین حمایتی از بسیج است.

سردار فدا با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم گفت: در عزاداری‌ها و راهپیمایی اربعین می‌بینیم که مردم خیلی بهتر از دستگاه‌های دولتی عمل می‌کنند و دولت تنها کاری که می‌تواند انجام دهد تسهیل گری است و اگر این نبود نمی‌توانستیم سالیانه بیش از ۲ میلیون زائر در اربیعن حسینی به زیارت عتبات اعزام و یا عزاداری‌های ماه محرم را به این عظمت برگزار کنیم.

یکی از زمینه های افزایش نقش آفرینی مردم در اداره کشور تنظیم قوانین حمایتی از بسیج است

فرمانده سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) خاطر نشان کرد که سپاه و بسیج در قالب قرارگاه امام حسن (ع) بودجه و امکانات خوبی را در حوزه محرومیت زدایی در استان به احداث منازل محرمین، جاده‌های روستایی و آبرسانی اختصاص داده است که مستلزم همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی آن است و باتوجه به محدودیت زمانی موجود می‌بایست این حضور و همکاری سرعت بیشتری بگیرد.

سردار فدا با اشاره به اینکه ما در کشور آن اهمیتی را که باید به کار و تلاش بدهیم، نداده ایم گفت: ما به برخی افراد پشت میز نشین ماهیانه ۵۰ تا ۶۰ میلیون حقوق می‌دهیم اما به کارگر معدن، مترو و کارخانه هشت تا ده میلیون و حاصل این تفکر می‌شود معضل اشتغال در کشور که نگرانی‌های بسیاری را در حوزه آسیب‌های اجتماعی و البته حوزه امنیتی به واسطه بکارگیری اتباع بیگانه برای ما فراهم کرده است.

این جلسه هفتمین جلسه دبیرخانه شهید مدرس بسیج استان بود که در آن چالش‌های موجود در استان از جمله آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، مشکل آب، مشکلات امنیتی و اقتصادی طرح گردید و در ادامه از سوی نمایندگان مجمع بسیج استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرات، راهکارها و راه حل های اجرایی برای رفع آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 677649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.