عثمان دمبله بدترین خرید بارسلونا؟

پتانسیل این بازیکن فرانسوی هرگز بر کسی پوشیده نیست، اما نگرش او همیشه مایه شرمساری بوده است، همانطور که با تصمیمش برای رفتن به پاری سن ژرمن این موضوع مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صبح روز دوشنبه، هم روزنامه موندو دپورتیوو و هم اسپورت ادعا کردند که بارسلونا و پاری سن ژرمن بر سر عثمان دمبله در حال "جنگ" هستند، که کمی عجیب بود، زیرا این بازیکن فرانسوی فردی نیست که ارزش جنگیدن را داشته باشد، این مسئله، حداقل از دیدگاه بلوگرانا است.

البته علاقه پاری سن ژرمن قابل درک بوده، چراکه دمبله، یک فوتبالیست فوق‌العاده با استعداد است. اگر لوئیس انریکه بتواند او را به آمادگی کامل برساند، این بازیکن ۲۶ ساله هنوز هم توانایی تبدیل شدن به یک فوق ستاره بزرگ را دارد. ژاوی، سرمربی بارسا نیز این را می‌داند و گفته می‌شود که از رؤسای خود خواسته است که "به جذب دوباره نیمار" فکر کنند، کسی که در سال ۲۰۱۷ از نیوکمپ به پارک دو پرنس رفت‌.

برخی از هواداران بلوگرانا از خیانت دمبله خشمگین شده‌اند و این نیز منطقی است، زیرا اکثر آنها در طول یک دوره ۶ ساله ناامیدانه در نیوکمپ، کنار وینگر فرانسوی ایستادند. صرف این واقعیت که او قبلاً به صورت شخصی را با پاری سن ژرمن به توافق رسیده، حتی اگر با توجه به گزارش‌هایی مبنی بر اینکه بارسلونا با تلاش برای استفاده از عثمان به عنوان وزنه‌ای در جهت جذب کیلیان امباپه، دمبله را ناآرام کرده، اتهامات مربوط به عدم وفاداری کاتالان‌ها به مرد فرانسوی، اتفاقی عجیب است.

عثمان دمبله بدترین خرید بارسلونا؟

با این حال، خشم باید به زودی جای خود را به تسکین دهد، زیرا بارسا واقعاً از شر یکی از ناامیدکننده‌ترین چهره‌های فوتبال خلاص می‌شود.

"پسر خاص است"

توانایی دمبله مدت هاست که آشکار شده است. میکائیل سیلوستره مدیر ورزشی سابق باشگاه رن فرانسه‌، او را با استعدادترین نوجوانی توصیف کرد که از زمان بازی در کنار کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد دیده، مارتین برایثویت اعتراف کرد که در سال ۲۰۲۰ با پیوستن دمبله به بارسلونا، تحت تأثیر استعدادش قرار گرفته است‌.

او گفت: "من هرگز کسی را با استعدادتر از عثمان ندیده‌ام. جدی می‌گویم! " مسی چیز دیگری است اما بعد از او بازیکنی مثل دمبله ندیده‌ام. این پسر خاص است."

اما او همچنین به شدت غیرحرفه‌ای و به طرز عجیبی هم ناسازگار است.

عثمان دمبله بدترین خرید بارسلونا؟

هیچ ساختاری در اطراف او وجود ندارد

حتی قبل از اینکه دمبله با مبلغ اولیه ۱۰۵ میلیون یورو (۹۰ میلیون پوند / ۱۱۶ میلیون دلار) از بوروسیا دورتموند به بارسلونا برود، نگرانی‌هایی در مورد رفتار او وجود داشت. این مرد فرانسوی متهم شد که آپارتمانی را که در آلمان از یورگن کلوپ اجاره کرده بود، به شکل عجیبی کثیف و نابود کرده است.

همچنین لازم به یادآوری است درحالی که جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس سابق بارسا علناً ادعا کر دمبله بهتر از نیمار بوده، باشگاه درواقع درحال بررسی کاهش ضررهای خود در اوایل اکتبر ۲۰۱۸ بود.

در آن مرحله، مشخص بود که دمبله به طرز وحشتناکی بی انضباط شده بود. او بارها و بارها برای تمرینات تیم دیر می‌آمد و تأخیرش، به دلیل علاقه‌اش به انجام بازی‌های ویدئویی تا ساعات اولیه صبح بود، درحالی که رژیم غذایی عثمان، برای یک ورزشکار حرفه‌ای مایه شرمساری بود.

مایکل نایا به رسانه Le Parisien گفت: «این یک زندگی آشفته است." او به زمان‌های استراحت اصلاً احترام نمی‌گذارد. هیچ ساختاری در اطراف عثمان وجود ندارد." و سبک زندگی‌اش، به عنوان عاملی کلیدی در مصدومیت‌های عضلانی بیشماری که دمبله طی دوران حضورش در بارسا متحمل شد، تلقی می‌شد.

عثمان دمبله بدترین خرید بارسلونا؟

دمبله مقابل امباپه

تضاد با کارایی و کیفیت امباپه در جناح مقابل، شدید، و از دیدگاه بارسلونا، بسیار دردناک بود. به گفته یک ای جنت به نام جونیور مینگولا، بارسا قبل از انتقال امباپه به PSG در همان تابستان، قراردادی ۱۵۵ میلیون یورویی (۱۳۴ میلیون پوند/۱۸۴ میلیون دلار) برای به خدمت گرفتن او در نظر گرفته بود، اما در نهایت سران تیم اعلام کردند که دمبله "بهتر با سبک بازی بارسا سازگار است."

هنگامی که مینگئلا در فوریه ۲۰۲۱ این داستان را در رادیو مارکا بازگو کرد، ناباوری گسترده‌ای وجود داشت، بنابراین او متعاقباً پیام‌های واتس‌اپ خود را برای تأیید ادعاهایش رسانه‌ای کرد و توییت زد: "این هم برای اثبات به افراد متنفر و بی ایمان."

عثمان دمبله بدترین خرید بارسلونا؟

دمبله مستحق برخورد ویژه است

حقیقت هرچه که باشد، نمی‌توان انکار کرد که قرارداد دمبله برای بارسلونا فاجعه‌بار بوده است. بارتومئو در دوران تصدی خود چندین نقل و انتقالات وحشتناک انجام داد، از جمله خرید فیلیپ کوتینیو و آنتوان گریزمان، اما هیچیک از آنها، ناامید کننده‌تر عثمان دمبله نبودند.

این درحالی بوده که بارسا تمام تلاش خود را برای محافظت از عثمان انجام داده است. جانشین بارتومئو، خوان لاپورتا، بارها از دمبله در انظار عمومی دفاع کرد و تاکید کرد که "او سزاوار برخورد ویژه است، و باید از چنین نابغه‌ای مراقبت کرد."

اما دمبله کاری انجام نداده است جز اینکه ثابت کند حتی در مراقبت از خودش ناتوان است. او اصلاً به اندازه پولی که برایش پرداخت شد، تلاش نکرد. بنابراین، اصلاً جای تعجب نیست که بارسا سعی کند با استفاده از دمبله، برای جذب امباپه، اشتباه فاحشِ شش سال پیش خود را جبران کند.

مشکل بارسا این است که نه تنها به نظر می‌رسد قمارشان نتیجه معکوس داشته و آنها اکنون بدون امباپه یا دمبله، به کار خود ادامه خواهند داد، بلکه سوالات بیشتری در مورد حرکت مدیران بلوگرانا در بازار نقل و انتقالات، را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند.

عثمان دمبله بدترین خرید بارسلونا؟

بارسا بدون دمبله بهتر است

با این حال، به نوعی، با توجه به اینکه کل دوران حرفه‌ای دمبله در نیوکمپ با ناامیدی همراه بوده، این آخرین نمایش مناسب برای تمام درام‌های قبلی است. او کاری انجام نداده جز اینکه بارسا را ناامید کند.

در واقع، تصویر ماندگار دوران حضور عثمان در این باشگاه، تلاش برای بلند کردن لیونل مسی خسته از زمین است، پس از اینکه این بازیکن آرژانتینی در ثانیه‌های پایانی بازی بارسا با لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا سال ۲۰۱۹، توپ را برای او فرستاد اما مرد فرانسوی، یک موقعیت طلایی را هدر داد. اگر این بازیکن گل می‌زد، حتی یورگن کلوپ هم باور نمی‌کرد که کامبک زدن در آن فیلد امکان‌پذیر است. بدیهی است که دمبله نمی‌تواند تنها مسئول ناکامی در بازی برگشت باشد.

همه چیز برای تبدیل شدن دمبله به یک فوق ستاره در بارسلونا مهیا بود و او فقط خودش را مقصر می‌داند که موفق به این کار نشد. عثمان در سپتامبر گذشته اعتراف کرد که اساساً "پنج سال" از زندگی خود را با نگرش غیرحرفه‌ای، تلف کرده، که نشان می‌دهد او حداقل از شکست‌های خود آگاه است. اما این مرد، آخرین فرصت را نیز از دست داده است تا بی انضباطی خود را جبران کند. هواداران بارسا بدون شک سزاوار دیدن ستاره‌ای بهتر از این فرد هستند.

اما در حقیقت خروج او مایه خیر و برکت است. واضح است که بارسا حق دارد برای به دست آوردن هر چه بیشتر پول از پاری‌سن‌ژرمن، تلاش زیادی انجام دهد، اما واقعاً نیازی به جنگ بر سر دمبله نیست. آنها باید در عوض این واقیعت را بدانند که متأسفانه یکی از گران‌ترین خریدهای تاریخ باشگاه، بدترین آن‌ها بوده است.

این یک بازیکن و در واقع یک شخصیت است که نمی‌توان به سادگی به آن اعتماد کرد. شاید او در پاریس، با تأخیر به پتانسیل بالای خود پی ببرد، اما در این مرحله کاملاً بحثی بی‌ربط است. دمبله احتمالاً برای PSG یک مشکل بزرگ خواهد بود. هواداران بارسا باید بدانند که بدون او، وضعیت بهتری دارند.

کد خبر 677647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.