رسانه بازوی تحقق شهر هوشمند است / لزوم اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری دریامحور در بندرعباس

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «روند رو به رشد نمایشگاه جامع مدیریت شهری / رسانه بازوی تحقق شهر هوشمند و پایدار است»، «قوانین حوزه سرمایه‌گذاری دریامحور بندرعباس اصلاح شود»، «داوود قربانی رئیس شورای کلانشهر اراک شد»، «فرایند انتخاب شهردار بندرانزلی از هفته آینده آغاز می‌شود»، «عوارض آلایندگی در زمان مناسب و به‌موقع پرداخت شود»، «تمرکز شورای شهر بر توزیع عادلانه خدمات / به‌روزرسانی سیستم حمل‌ونقل» و «منطقه یک پایتخت ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری شهر تهران دارد» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

روند رو به رشد نمایشگاه جامع مدیریت شهری / رسانه بازوی تحقق شهر هوشمند و پایدار است

علی صالحی، سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مهم‌ترین نکته دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری این است که بتوانیم به‌روزترین دستاوردهای حوزه مدیریت شهری را کنار هم قرار دهیم و شرکت‌هایی که فرصت دیده شدن ندارند را اینجا آورده و در کنار هم با استفاده تجارب یکدیگر مجموعه خدماتی که کمتر به شهروندان ارائه شود را ارتقا دهیم.

وی افزود: مجموعه خدمات مدیریت شهری دلیل پیچیدگی، لایه‌ها و مأموریت‌های متناسب با اقلیم، موقعیت جغرافیایی و شرایط شهرها مشخص می‌شود و گاهی ابداعات، راهکارها و راه‌حل‌های جدیدی به‌وجود می‌آید که شهرها، نمی‌توانند به‌غیر از آن را استفاده کنند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به نقش رسانه در سبد مصرفی شهروندان و نقش و تأثیر مدیریت شهری در زندگی شهروندان، باید به عنوان یکی از بازوهای تحقق شهر هوشمند مورد توجه قرار گیرد.

قوانین حوزه سرمایه‌گذاری دریامحور بندرعباس اصلاح شود

سیدمحمدرضا موسوی، سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: شهرها نماد تمدن‌های بزرگ در دنیا هستند و اگر قرار باشد هویت هر تمدن را تماشا کنیم باید به شکل‌گیری شهرها در زمان هر تمدن توجه کنیم.

وی افزود: توجه به مسائل فرهنگی و توجه به زیرساخت‌های اساسی شهر در حوزه‌های مختلف مهم و اثرگذار است، البته برای رفع این مهم و تعالی همه‌جانبه شهرها و رفع بسیاری از مشکلات باید با استفاده از ظرفیت سازمان‌های دیگر، کمک نمایندگان مجلس و استانداری مسیرهای متعددی را طی کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بندرعباس در حوزه سرمایه‌گذاری دریامحور و سواحل بسیار ضعیف است و قوانین و مقررات باید اصلاح شود، شرایط باید به‌نحوی باشد که بتوان این حوزه را فعال کرد، در حال حاضر زمینه سرمایه‌گذاری در شهر مساعد نیست و اهالی بندرعباس از این نعمت خدادادی بهره کامل را نمی‌برند.

داوود قربانی رئیس شورای کلانشهر اراک شد

هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی کلانشهر اراک روز دوشنبه نهم مردادماه در ️نشست علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک با برگزاری انتخابات برای سال سوم، انتخاب شدند.

در انتخابات ریاست شورای اسلامی کلانشهر اراک داود قربانی با هشت رأی به عنوان رئیس انتخاب شد؛ همچنین علی جعفر محصولی با هشت رأی به عنوان نایب رئیس دوره سوم انتخاب شد.

انتخابات اعضای هیئت رئیسه ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر اراک برای سومین سال فعالیت شورا، امروز برگزار و داود قربانی با هشت رأی به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد.

فرایند انتخاب شهردار بندرانزلی از هفته آینده آغاز می‌شود

شعبان جعفری، رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ نفر برای تصدی شهرداری بندرانزلی اعلام آمادگی کرده‌اند، بسیاری از نامزدها، رزومه خود را در ابتدای آغاز به کار شورای اسلامی شهر در دوره ششم، به دبیرخانه شورا ارائه داده بودند.

وی با بیان اینکه فرایند انتخاب شهردار انزلی با دقت و حساسیت بیشتری از هفته آینده آغاز خواهد شد، افزود: داشتن مدرک کارشناسی ارشد و پنج سال سابقه مدیریت میانی از شرایط تصدی شهرداری انزلی است و رزومه و برنامه‌های نامزدهایی که دارای سوابق لازم هستند، در شورای اسلامی شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: فرایند انتخاب شهردار این شهر با دقت و حساسیت بیشتری از هفته آینده آغاز خواهد شد.

عوارض آلایندگی در زمان مناسب و به‌موقع پرداخت شود

حمید دغاغله، عضو شورای اسلامی شهر اهواز اظهار کرد: اهواز با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد در محاصره شرکت‌های صنعتی و نفتی مختلف قرار گرفته است، به‌نحوی که به‌شدت تحت تأثیر آلایندگی این صنایع قرار دارد.

وی افزود: بر اساس قانون زمانی که یک شرکت سبب آلایندگی می‌شود، یا باید به سمت صنعت سبز و کاهش آلایندگی حرکت کند یا اینکه عوارض آن را به شهرهایی متأثر از آن پرداخت کند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بر اساس قانون، شرکت‌های آلاینده موظف به پرداخت عوارض آلایندگی خود از طریق اداره امور مالیاتی به شهرداری‌های استان خوزستان هستند، اما اگر این عوارض به‌موقع پرداخت نشود، تأثیر چندانی در شهر نخواهد داشت.

تمرکز شورای شهر بر توزیع عادلانه خدمات / به‌روزرسانی سیستم حمل‌ونقل

قربانعلی مؤمنی، رئیس شورای اسلامی شهر نجف‌آباد اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در دوره ششم برنامه‌های خود را با رویکرد فرهنگی آغاز کرده و با انتخاب شهردار جدید این برنامه‌ها رنگ و بوی ویژه‌ای به خود گرفته است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با تخصیص بودجه فرهنگی، برنامه‌های فرهنگی خوبی در مناسبت‌های ملی مذهبی اجرا می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر نجف‌آباد با بیان اینکه با عدالت‌محوری در پنج منطقه شهر اقدامات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی اجرا شد و مورد رضایت شهروندان قرار گرفت، گفت: اجرای پروژه‌های شاخص برای تمام محله‌های شهر به‌ویژه محلات کمترتوسعه‌یافته تعریف شده است.

منطقه یک پایتخت ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری شهر تهران دارد

سوده نجفی، عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: حریم کوهستانی منطقه یک، شامل مسیر کوه‌پیمایی و گردشگری توچال، درکه، دربند، گلاب‌دره، کلکچال و دارآباد در مساحتی حدود ۱۰۵ کیلومترمربع واقع شده است که در روزهای آخر هفته و تعطیلات، میزبان ده‌ها هزار کوهنورد و گردشگر داخلی و خارجی است که در این منطقه تردد دارند.

وی افزود: بر اساس وسعت محدوده، اهمیت پیشگیری از حوادث احتمالی و امدادرسانی به موقع، نظارت بر جمع‌آوری زباله‌ها و پاکسازی کوهستان و مسیر آن، ارائه خدمات بهینه امور شهری، فنی، عمرانی، فرهنگی، گردشگری و امداد و نجات ضروری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نواحی ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۱۰ منطقه یک شهرداری تهران در حاشیه کوهساران واقع شده است و ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری دارد؛ بنابراین از شهردار تهران در خواست می‌کنم برای رفع مشکلات این منطقه اقدامات لازم را لحاظ کنند.

کد خبر 677642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.