دعوت مجمع نیروهای انقلاب اصفهان از شایستگان برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس

مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان با صدور پیامی از افرادی که شایستگی و صلاحیت‌های قانونی و عمومی برای تصدی جایگاه نمایندگی دارند خواست تا برای پیش‌ثبت‌نام در انتخابات مجلس اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان با صدور پیامی، از افرادی که شایستگی و صلاحیت‌های قانونی و عمومی تصدی جایگاه نمایندگی ملت بزرگ ایران را دارند، برای ثبت‌نام در فرآیند انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی دعوت کرد.

در این بیانیه آمده است: در نظام جمهوری اسلامی ایران، همواره انتخابات به عنوان مهمترین نماد مردم سالاری دینی و مشارکت سیاسی مردم مورد توجه بوده است. انتخابات تبلور حضور آحاد مردم در تعیین مسیر حرکت کشور است. ملتی که نسبت به آینده خود و فرزندانش و مسیر حرکت کشورش به سمت پیشرفت و عدالت احساس مسئولیت می‌کند، برای پیاده‌سازی سهم حضور خود در هموار ساختن این راه، بستری بهتر از یک انتخابات پرشور و با حضور حداکثری را پیدا نخواهد کرد.

این بیانیه می‌افزاید: مجلس شورای اسلامی با دارا بودن دو شأن «نظارت» و «قانون‌گذاری» جایگاه ویژه‌ای را در بین قوای سه‌گانه به خود اختصاص داده و بیشترین درهم تنیدگی موضوعات را با دیگر قوا دارد. لذا ورود افرادی متخصص، متعهد، شایسته و با روحیه انقلابی، دارای بصیرت بالا برای تشخیص مسائل حیاتی کشور به این نهاد اثرگذار، امری بسیار مهم و حیاتی است. قانون‌گذاری در مجلس در حقیقت ریل گذاری برای مسائل اجرایی کشور است و باید به‌گونه‌ای باشد که مسیر پیش رو را برای عوامل اجرایی کشور تسریع و هموار کند. یک مجلس ضعیف و درگیر حواشی در ابعاد مختلف، می‌تواند با بد فهمی از اوضاع و یا اسارت در تحلیل‌های مختلف ارائه شده توسط گعده‌های بیرونی، دچار سردرگمی شده و دستگاه اجرایی و در ادامه آن آحاد مردم را دچار درهم ریختگی در برنامه‌ریزی سازد و در نهایت زیان کل کشور را به همراه خواهد داشت. در حالی که، یک مجلس قوی، با پشتوانه کارشناسی و روحیه انقلابی، دارای قدرت تشخیص موانع و اولویت‌هاست و سعی دارد تا از فرصت محدود خود، بیشترین بهره برداری را در سرعت بخشی به حرکت بدنه اجرایی کشور داشته و مسیر کلی خود و کشور را در راستای سیاست‌های کلی نظام تنظیم کند. به این صورت است که تمام حرکت کشور در جنبه‌های مختلف منطقی و عملیاتی بوده و به سعادت منجر خواهد شد.

مجمع نیروهای انقلاب اسلامی اصفهان در ادامه این بیانیه تصریح کرده است: مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت چهار ستون اصلی همه انتخابات و مخصوصاً انتخابات مجلس است که در کلام رهبری انقلاب به آن تاکید شده است. این چهار ستون، شاکله‌ای را تشکیل می‌دهند که مردم سالاری دینی بر روی آن همواره استوار خواهد ماند. در سال جاری، انتخابات مجلس دوازدهم با توجه به شرایط کشور از جمله رخدادهای سیاسی مهم و تأثیرگذار در آینده ایران عزیز است. در عرصه‌های سیاسی و تعاملات خارجی پس از سال‌ها رخوت، مسیری توسط دولت مردمی انتخاب و پیموده شده که اگر همراهی مجلس با آن ادامه نیابد به سرمنزل مطلوب نخواهد رسید. از طرفی در برخی دیگر از مسائل مانند مسائل اقتصادی، رویکردهای داخلی و هماهنگی‌های بین مجلس و دولت نیاز به ویرایش دارد تا بتواند مهار تورم و رشد تولید را برای کشور به همراه داشته باشد. لذا اینکه چه افرادی در این دوره بر روی صندلی مجلس دوازدهم تکیه بزنند در شرایط آینده کشور بسیار تعیین کننده خواهد بود.

در این بیانیه تأکیده شده است: اصفهان عزیز ما در عین داشتن ظرفیت‌های بالا از مشکلاتی رنج می‌برد که علیرغم تلاش‌های انجام گرفته تا کنون، هنوز گریبان این شهر هنر، ظرافت، صنعت و شهادت را رها نکرده است. آلودگی هوا و خشکی زاینده رود همچنان مردم دیار نصف جهان را آزار می‌دهد. فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری و صنعتی شهر در کنار ایجاد بسترهای سالم، امن و با کیفیت برای ارتباط با دیگر نقاط ایران مانند آزادراه‌های استاندارد و یا قطار سریع‌السیر از جمله نیازهای ضروری این دیار است که هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی را در پیش دارد. قطعاً حضور افراد پرتلاش و هدفمند، دانشمند و متعهد با روحیه انقلابی و خستگی ناپذیر و دارای بینشی وسیع و امیدوارانه نسبت به مسائل شهر اصفهان، می‌تواند کاستی‌ها را بیش از پیش جبران کرده و پیشرفت و رفاه را برای مردم اصفهان به همراه داشته باشد.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: اکنون در آستانه پیش ثبت نام نامزدهای نمایندگی جهت مجلس دوازدهم، مجمع نیروهای انقلاب اصفهان، از همه برادران و خواهران اصفهان عزیز، که در خود شایستگی لازم برای خدمت به این مردم شریف را در قامت نماینده مجلس شورای اسلامی می‌بینند، دعوت می‌کند تا در فرآیند پیش ثبت نام حضور یافته تا با دمیدن در تنور مشارکت و رقابت انتخابات، فضای مهیاتری برای انتخاب شایسته فراهم گردد. چراکه هرچه مشارکت و رقابت در عین عقلانیت، پرشورتر باشد، تضارب آرا و گفتگوها، فضا را شفاف‌تر کرده و انشاالله به انتخاب شایسته‌تری منجر خواهد شد.

کد خبر 677637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.