اجازه هیچ‌گونه بی‌مبالاتی در محیط زیست را نمی‌دهیم

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از مسیر احداث راه‌های روستایی در شهرستان کازرون، گفت: هر پروژه‌ای که قرار است اجرا شود باید گزارش ارزیابی زیست‌محیطی داشته باشد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، علی سلاجقه امروز _ پنج شنبه دوازدهم مردادماه_ در سفر به شهرستان کازرون اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست قوانین خود را دارد، بنابراین هر پروژه جدید باید ارزیابی زیست محیطی داشته باشد تا کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود و در این خصوص اجازه هیچ‌گونه بی‌مبالاتی در محیط زیست را نمی‌دهیم.

وی همچنین در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کازرون بر لزوم رعایت الزامات زیست محیطی و تلاش برای مصون ماندن محیط زیست از آسیب‌های صنعتی تاکید کرد و افزود: محیط زیست از همه الزامات و ظرفیت‌ها برای پاسداشت این ارزش‌ها بهره‌گیری می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست برای معرفی استان‌های دارای ظرفیت حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کند و استان فارس و شهرستان کازرون ظرفیت‌های بدیع و قابل توجه در این عرصه دارد.

سلاجقه با بیان اینکه طبیعت و محیط زیست متعلق به همه مردم است، اضافه کرد: مردم به مسائل محیط زیستی حساس هستند و پاسداشت ارزش‌های محیط زیست را به عنوان یک مطالبه مطرح می‌کنند.

وی در این سفر ضمن بازدید از منطقه حفاظت شده میان کتل کازرون و محل نگهداری گوزن زرد ایرانی، روند نگهداری گوزن زرد ایرانی را از نزدیک مشاهده و آن را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایمنا، دیدار با خانواده شهید بیرامی همیار محیط زیست و همسر شهید امینی، بازدید از جاده جدید شهرانجان - پریشان و زیارت و غبارروبی قبور شهدای گمنام از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به شهرستان کازرون در استان فارس بود.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد.

کد خبر 677633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.