بازگشت دوباره کمدی‌ها بر پرده سینما

آغاز اکران فیلم‌های کمدی از امروز، فرصتی است که سبب می‌شود تا مخاطبان بسیاری به سینما آمده و در یکی از طلایی‌ترین بازه‌های اکران که تابستان است، گیشه فربه‌ای را نصیب سینمای ایران کنند.

به گزارش ایمنا، از امروز نمایش فیلم‌های کمدی که از سوم ماه محرم متوقف شده بود، دوباره آغاز می‌شود و به این ترتیب نمایش فیلم‌های فسیل، شهر هرت، آهنگ دونفره، عروسی مردم و معجزه عشق در کنار ۹ فیلم اجتماعی دیگر رقم خواهد خورد؛ همواره مرداد و شهریور، ماه‌های مهمی در سینمای ایران بوده به‌عنوان مثال، در سال گذشته که ماه‌های مرداد و شهریور، با محرم و صفر مصادف شده بود، دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به سینما رفتند و گیشه‌ای حدوداً ۸۵ میلیاردی را رقم زدند. بنابراین نباید این‌گونه اندیشید که دو ماه پیش‌رو به دلیل تلاقی با محرم و صفر، ماه‌های جذابی برای سینما نیستند.

البته که در کنار ۱۴ فیلم فعلی، چهار فیلم دیگر نیز تا پایان مرداد به روی پرده می‌روند که شامل بی‌مادر، دست‌انداز، گیج‌گاه و میان صخره‌ها است؛ از این ۴ فیلم، بی‌مادر، یک درام خانوادگی خوب است. دست‌انداز را کمال تبریزی ساخته و رضا کیانیان، رؤیا نونهالی، همایون ارشادی، حبیب رضایی و هدی زین‌العابدین در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند که پتانسیل دیده شدن نسبی را دارد.

در گیج‌گاه که در چندین جشنواره، با استقبال خوبی همراه شده، حامد بهداد و باران کوثری به ایفای نقش پرداخته‌اند که حضور این بازیگران در کنار فضای فانتزی اثر، می‌تواند مخاطب خوبی را جذب کند و میان صخره‌ها نیز فیلمی در گونه کودک و نوجوان است که می‌تواند به دلیل نبود فیلمی در این زمینه، با استقبال خوب خانواده‌ها و فرزندانشان مواجه شود؛ بنابراین بر روی کاغذ، همه چیز آماده تکرار اتفاق‌های خوب تابستان سال گذشته است، ضمن اینکه قطعاً فیلم‌های دیگری نیز به اکران شهریورماه افزوده می‌شوند که اگر یکی از این فیلم‌ها، کمدی پرمخاطب باشد، قطعاً اتفاق‌های به‌مراتب بهتری برای اکران تابستان امسال رقم خواهد خورد.

به احتمال فراوان فیلم ویلای ساحلی، در مهرماه به روی پرده می‌رود که می‌تواند فروش گیشه پاییز امسال را تضمین کند؛ فیلم‌های دیگری نیز هستند که می‌توانند گیشه نیم‌سال دوم را تضمین کنند. با توجه به اتفاق بسیار خوبی که برای گیشه فصل بهار رخ داد بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که سنگ بزرگ، همین دو ماه پیش‌رو است که اگر بتوان از آن سربلند بیرون آمد، نتیجه نهایی، بسیار خوب خواهد شد.

درواقع تخمین فروش هزار میلیاردی برای سینمای ۱۴۰۲، از کمرکش تابستان گذر خواهد کرد و اگر عملکرد مطلوبی در زمینه نمایش فیلم‌های پرمخاطب برای دو ماه پیش‌رو داشته باشیم، می‌توانیم خوش‌بین باشیم که به این میزان فروش در انتهای سال خواهیم رسید؛ اتفاقی که در کنار نمایش فیلم‌های پرمخاطب و البته تأسیس بیش از ۵۰ سالن سینمایی تا انتهای امسال، می‌تواند رونقی حداکثری را در سینما رقم زده و شهروندان مناطق محروم سینما را به سالن‌های تاریک کشانده و اقتصاد سینما را پررونق کند.

نمایش دوباره فیلم‌های کمدی که از امروز رقم خورده را به فال نیک می‌گیریم و آن را گذری برای گیشه طلایی امسال تلقی می‌کنیم که می‌تواند با تصمیم‌های درست و کارشناسی بعدی، اتفاق‌های به‌مراتب بهتری را برای سینمای امسال کشور رقم بزند.

منبع: ایرنا

کد خبر 677575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.