گردشگری از فصول مشترک شیان چین و اصفهان است

مشاور امور بین‌الملل شهردار شیان گفت: بحث گردشگری از جمله فصول مشترک میان شهر اصفهان و شهر شیان است که می‌تواند با حضور مسئولان شهری اصفهان در مجمع اقتصادی اوراسیاشهر شیان، درباره آن بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وین هوا امروز _پنجشنبه دوازدهم مردادماه_ در دیدار با معاون فرهنگی شهردار اصفهان و برخی از مدیران شهری ضمن تشکر از دعوت شهرداری اصفهان برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری اظهار کرد: درصدد هستیم در این نمایشگاه تجارب موفق دو شهر شیان و اصفهان در عرصه مدیریت شهری را به اشتراک بگذاریم به این منظور مسئولانی از بخش لیان هو از شهر شیان با جمعیت بالغ بر یک میلیون نفر حضور داشته، چرا که این شهر نقطه آغاز جاده ابریشم بوده و تجارب موفقی را در عرصه مدیریت شهری دارا است.

وی ادامه داد: اصفهان و شهر شیان چین دو شهر بسیار معروف از جاده ابریشم هستند، در این راستا سعی داشته در این سفر جذابیت‌های شهر اصفهان را از نزدیک مشاهده و لمس و در انتها برای مردم شهر شیان ارائه دهیم.

مشاور امور بین‌الملل شهردار شیان چین تصریح کرد: از سال ۱۹۸۹ پیوند خواهر خواندگی بین اصفهان و شیان چین برقرار شده و در این مدت سعی شده فعالیت‌های مشترک فرهنگی، ورزشی و هنری بین دو شهر اصفهان و شهر شیان چین برقرار شود.

وین هوا خاطرنشان کرد: در سال ۱۹۹۰ میلادی هیئتی از شهرداری اصفهان از نمایشگاه جلوه‌های بصری شیان چین بازدید کرده در واقع طی ۳۴ سال گذشته اتفاقات و دستاوردهای زیادی در سایه تعاملات حاصل شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ نمایندگانی از شهرداری اصفهان برای حضور در دومین و سومین مجمع اقتصادی اوراسیا در شهر شیان حضور پیدا کردند، اما در طول دوره کرونا به دلیل محدودیت‌های جهانی که گریبانگیر ملت‌ها بود امکان مراودات حضوری برقرار نشد، البته در سایه این محدودیت‌ها از طریق پیام‌ها، مراودات همچنان تداوم یافت.

مشاور عالی رتبه امور بین‌الملل شهرداری شیان چین با اشاره به ۳۴ سال خواهر خواندگی میان اصفهان و شهر شیان چین گفت: سعی داریم از مسئولان محلی و حاکمیتی به منظور حضور در مجمع اقتصادی اوراسیا و همچنین کارگروه گردشگری زیر مجموعه آن دعوت رسمی کنیم.

وین هوا توضیح داد: مجمع اقتصادی اوراسیا از سال ۲۰۰۵ در شهر شیان برگزار شده و در هر دوره‌ای سطح‌های بالایی از افراد و مسئولان نیز در آن حضور داشته‌اند به نحوی که در جلسه اخیر بالغ بر هزار نفر از مسئولان محلی و حاکمیتی شهرها در آن حضور پیدا کردند.

وی تاکید کرد: گردشگری از جمله فصول مشترک میان شهر اصفهان و شهر شیان است که می‌توان به عنوان زیر مجموعه مجمع اقتصادی اوراسیا در آن بحث و تبادل نظر کرد، در این مجمع در حال حاضر ۴۰ حکومت محلی و شهرداری به دور هم جمع می‌شوند، در این گردهمایی سعی می‌شود همکاری شهرها و شهرداری‌های محلی به صورت مستقیم فراهم شود.

مشاور امور بین‌الملل شهردار شیان چین افزود: در آینده نزدیک سی و پنجمین سالگرد یادبود خواهر خواندگی شهر شیان و اصفهان جشن گرفته می‌شود و در سایه آن برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مشترک را اجرا خواهیم کرد.

کد خبر 677570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.