دوران سربازی بهترین فرصت برای آموزش مهارت‌های زندگی است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دوران سربازی بهترین فرصت برای آموزش مهارت‌های زندگی و افزایش مسئولیت‌پذیری جوانان نسبت به جمعیت و خانواده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، انسیه خزعلی در دیدار با جمعی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: دوران سربازی یکی از بهترین فرصت‌های طلایی است که می‌توان از این فرصت، جهت آموزش مهارت‌های زندگی و افزایش مسئولیت‌پذیری جوانان نسبت به جمعیت و خانواده استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی امروز جوانان مسئله تجرد است که اگر از آن غفلت شود جامعه با معضل تجرد قطعی روبه‌رو خواهد شد، افزود: لازم است مسئولیت‌پذیری مردان برای تشکیل زندگی و مهم‌تر از آن حفظ زندگی مشترک افزایش یابد تا شاهد آسیب‌هایی مانند طلاق و کاهش جمعیت نباشیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: با توجه به کاهش جمعیت کشور، ضروری است علاوه‌بر برنامه‌ریزی‌های کلان برای حمایت‌های مادی مانند تأمین مسکن، مسئله آموزش جدی گرفته شود و مردان و زنان آموزش‌های لازم را در رابطه با مهارت‌های ارتباطی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی کسب کنند که در این میان، افزایش مسئولیت‌پذیری ضرورت مهمی برای مردان است که می‌تواند به‌ویژه در ماه‌های پایانی سربازی انجام گیرد، بدیهی است هرچه تعداد سربازانی که تحت پوشش این خدمات قرار گیرند، بیشتر شود به نفع جامعه خواهد بود.

گفتنی است؛ در این نشست موافقت شد که همکاری‌هایی بین ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت زنان جهت آموزش مجازی و حضوری به عمل آید، این آموزش‌ها از شهریورماه با برگزاری دوره‌های تربیت استاد مهارت‌های خانواده و سبک زندگی تحت نظر معاونت زنان شروع می‌شود.

کد خبر 677545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.