فرصت یک هفته‌ای شورا به شهرداری اصفهان برای رفع اشکالات لایحه اصلاح بودجه ۱۴۰۲

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم این کلان‌شهر را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان از ساعت ۶:۰۰ روز سه‌شنبه آغاز شد و در ابتدا با توجه به اینکه تاریخ استقرار شوراها در دوره جدید چهاردهم مردادماه بوده است، هر ساله مروری بر عملکرد یک‌ساله شورا در این زمان داریم تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف خود را به دست آوریم و در راستای برطرف کردن اشکالات در سال بعد اقدامات بهتری را انجام دهیم.

وی افزود: این موضوع با ارائه نظرات اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و ارائه راهکارها و پیشنهادها برای بهبود وضعیت، در کمیسیون تلفیق این هفته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه شورای ششم به موضوعاتی است که از سوی شهروندان مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: در ارتباط با اینکه چگونه می‌توانیم هم‌افزایی بیشتری با مجموعه شورا و شهرداری برای انجام بهتر امور داشته باشیم و بتوانیم بررسی دوباره‌ای برای رفع مشکلات و احصای نقاط ضعف داشته باشیم و راهکارهای کاهش یا برون رفت از بعضی مشکلات را بررسی کنیم.

وی گفت: یکی از مسائل مهم درباره اینکه تا یک سال آینده تمام اعضای شورا بتوانند افقی باشند و با سیاست‌گذاری مجموعه شهرداری را نیز ملزم به انجام وظایف خود نیز مطرح شد.

قربانی با اشاره به اصلاح بودجه ۱۴۰۲ گفت: اصلاح بودجه امسال که شهردار اصفهان طی یک لایحه به همراه متمم بودجه ۱۴۰۱ به شورای اسلامی شهر تقدیم کرد، ضمن اینکه کمیسیون اقتصادی شورا به‌عنوان کمیسیون فرعی اظهار نظر کرده بود، به‌دلیل لزوم بررسی بیشتر و دارا بودن اشکالاتی به لحاظ شکل آن، طبق درخواست شهرداری برای رفع این اشکالات یک هفته فرصت داده و بررسی نهایی این موضوع به سه‌شنبه هفته آینده موکول شد.

۹۴ درصد اعتبارات برای پروژه‌ها در چهار ماهه نخست امسال تأمین شده که عدد خوب و کم‌نظیری بوده است.

وی اضافه کرد: درباره مسائل مربوط به پروژه‌های در حال اجرا یا پروژه‌های جدید، به شهرداری اصفهان مجوز ارائه شده است که برای این منظور بتواند اقدامات اولیه خود را انجام دهد و تأخیر در این موضوع موجب اشکال در روند اجرای پروژه‌ها ایجاد شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصلاح بودجه یک روند قانونی در تمام مجموعه‌ها است و در حال حاضر بیشترین بحث درباره اصلاح بودجه ۱۴۰۲ ناشی از مباحث اقتصادی است که در کشور وجود دارد، بنابراین باید تحلیل جدیدی انجام شود تا پروژه‌ها طبق برنامه اجرا شود.

وی با بیان اینکه بیشترین اصلاح بودجه ۱۴۰۲ درباره پروژه قطار شهری اصفهان و خرید و تجهیزات مربوط به حوزه حمل‌ونقل از جمله دوربین‌ها است، ادامه داد: بی‌شک باید بتوانیم تأمین اعتبار لازم را برای قطار شهری را داشته باشیم تا اقدامات طبق برنامه زمان‌بندی شده به نتیجه برسد.

قربانی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد اعتبارات برای پروژه‌ها در چهار ماهه نخست امسال تأمین شده که عدد خوب و کم‌نظیری بوده است، اظهار کرد: از مجموع ۳,۷۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه امسال برای قطار شهری اصفهان، تاکنون نزدیک به ۱,۲۰۰ میلیارد تومان آن تأمین شده است که امیدواریم در مجموعه قطار شهری با توجه به حمایت شهرداری، پیمانکاران و کارگران کارها را سرعت ببخشند تا این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 677535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.