احضار مدیر یک شرکت هواپیمایی به دادسرا

معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: یکی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی به دادسرا احضار شد که در هفته آینده مراحل تفهیم اتهام به وی طی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، عباس فرزادنیا در همایش مدیران عالی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران که به منظور فراهم شدن تمهیدات لازمه برای پروازهای اربعین امام حسین (ع) در مشهد، تأخیرات و ابطال پروازی در شرکت‌های هواپیمایی را یکی از آسیب‌های موجود ارزیابی و اظهار کرد: تأخیرات پروازی ۱۶ شرکت هواپیمایی در سه ماهه سال جاری نسبت به سه ماه پایانی سال گذشته سه تا چهار برابر افزایش یافته است.

وی تأخیرات شرکت هواپیمایی آسمان در سه ماهه اول امسال را ۴۴۵ ساعت، شرکت هواپیمایی وارش را ۱۷۷ ساعت، شرکت هواپیمایی چابهار را ۱۷۱ ساعت، شرکت هواپیمایی کیش‌ایر را ۱۶۷ ساعت، شرکت هواپیمایی تابان را ۱۰۹ ساعت، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تور را ۱۲۲ ساعت، شرکت هواپیمایی ساها را ۱۰۶ ساعت، شرکت هواپیمایی کارون را ۱۷۲ ساعت و شرکت هواپیمایی قشم‌ایر را ۷۷ ساعت اعلام کرد.

معاون دادستان تهران تصریح کرد: مدیران کل فرودگاه‌های استان‌ها نظارت خود را بر پروازها به دقت اعمال کنند تا حجم تأخیرات به مرور کاهش یابد.

وی اعطای مجوز پرواز از ناحیه سازمان هواپیمایی به ایرلاین‌ها را متناسب با ناوگان آن‌ها ضروری دانست و در نهایت اختصاص هواپیمای پشتیبان توسط شرکت‌ها را جهت کاهش تأخیرات پروازی مؤثر ارزیابی کرد و برنامه‌ریزی و نظارت کامل سه‌جانبه شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌ها در آستانه اربعین حسینی جهت انجام پروازهای به موقع را با اهمیت دانست.

فرزادنیا برخورد دادستانی با اخلال‌کنندگان عرضه بلیط هواپیما را مستمر دانست و گفت: تاکنون ۵۰ سایت فعال و مؤثر در عرضه را شناسایی و رصد کرده‌ایم و نسبت به انسداد ۲۶ مورد از این سایت‌ها با همکاری معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اقدام کرده‌ایم.

وی افزود: ۲۸ مدیر سایت و چهار درگاه بانکی را نیز شناسایی کرده‌ایم که در روزهای آتی نسبت به احضار و تفهیم اتهام مدیران مربوطه و کنترل درگاه‌های بانکی اقدام خواهیم کرد.

معاون دادستان تهران از احضار یکی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی به دادسرا خبر داد که در هفته آینده مراحل تفهیم اتهام به وی طی خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تأمین کامل امنیت خودروهای زائران در پارکینگ فرودگاه‌ها از مدیران حاضر در جلسه درخواست کرد تا نظارت مستمر را در این راستا به عمل آورند.

منبع: میزان

کد خبر 677516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.