آزمون استخدامی آموزش و پرورش آغاز شد

مرحله کتبی آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز وزارت آموزش و پرورش امروز _پنج‌شنبه دوازدهم مردادماه_ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ روز _دوشنبه نهم مردادماه_ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد و داوطلبان برای شرکت در جلسه امتحان در تاریخ تعیین شده با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای یا اطلاعات ثبت‌نامی از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و بر اساس آدرس و زمان تعیین‌شده روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کردند.

مشارکت بیش از ۳۲۵ هزار نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز _پنج‌شنبه دوازدهم مردادماه_ برگزار شد و برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینتِ کارت شرکت در آزمون‌، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی بود.

آزمون دارای دو حیطه عمومی و اختصاصی است که داوطلبان هر یک از عناوین شغلی باید به دفترچه آزمون حیطه عمومی و اختصاصی (دفترچه شماره یک) حاوی ۱۶۰ سوال در مدت ۱۷۰ دقیقه پاسخ دهند.

بیش از ۳۲۵ هزار نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار ۱۸۴ نفر جذب خواهند شد که ۱۸ هزار ۸۸۷ نفر برای ۱۲ رشته دبیری و ۳ هزار و ۲۹۷ نفر برای ۱۷ رشته هنرآموزی در نظر گرفته شده‌اند.

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۲۵ هزار و ۶۹۸ نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۲۲ هزار و ۱۴۱ نفر، حدود ۷۰ درصد را زنان و ۱۰۳ هزار و ۵۵۷ نفر حدود ۳۰ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به شرکت ۲۷۴ هزار و ۲۶۵ نفر برای دبیری و ۵۱ هزار و ۴۳۳ نفر برای هنرآموزی افزود: بیشترین آمار شرکت‌کنندگان از استان خراسان‌رضوی و کمترین آمار مربوط به استان سمنان است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مرحله اول آزمون (بخش کتبی) با سهم ۶۰ درصدی با منابع مشخص در بخش عمومی و بخش تخصصی که در دفترچه اعلام شده، برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: منابع شایستگی‌های اختصاصی از کتب درسی و راهنمای کتب معلم به منظور آشنایی اولیه با منابع و ظرافت‌های معلمی پیش از ورود به فرآیند آزمون انتخاب شده است.

وی ادامه داد: با اعلام نتایج مرحله آزمون کتبی و مشخص شدن اسامی چند برابر ظرفیت، مرحله ارزیابی تکمیلی به منظور اعلام نتایج نهایی در شهریورماه صورت خواهد گرفت و فرآیند آن نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

کد خبر 677511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.