قیمت نفت ایران امروز / نفت اوپک در ۸۶ دلار ثابت ماند

قیمت نفت پس از روند صعودی‌ که در این هفته داشت بالاخره متوقف شد و روند کاهشی را در تمام بازار پیش گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در تمام بازار نفتی جهان به جز نفت برنت در آمریکا شاهد کاهش یا ثبات قیمت‌بودیم. برای مثال قیمت سبد نفتی اوپک نسبت به روز گذشته افزایش یا کاهشی به دنبال نداشت و در ۸۶.۶ دلار معامله می‌شود. قیمت نفت سبک ایران نیز نسبت به روز گذشته تغییری نداشت و در همان قیمت ۸۲.۶۷ دلار خرید و فروش شد. علاوه بر این قیمت نفت WTI در بازار آمریکا با کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت همراه بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت پس از کاهش ارزش ایالات متحده به دلیل حمایت از نگرانی‌های عرضه، ثابت ماند. همچنین این رسانه اعلام کرد وضعیت عرضه با کاهش ۱۷ میلیون بشکه‌ای در ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته برجسته شده است. زیرا پالایشگاه‌ها فعالیت خود را افزایش داده و صادرات به بیش از پنج میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گفته یکی از کارشناسان بین‌المللی انرژی: سیاست محرک بیشتر چین و کاهش شدید موجودی انبارهای ایالات متحده ممکن است به دلیل بازگشت این کشور به بازار نفت خام باشد.

در نشست بعدی کمیته نظارت بر بازار سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به اوپک پلاس قراراست در چهارم اوت برگزار شود و باید دید آیا اوپک پلاس سیاست فعلی تولید نفت خود را تغییرمی‌دهد یا خیر؟ و عربستان نیز کاهش داوطلبانه نفت به میزان یک میلیون بشکه را در روز تمدید خواهد کرد یا خیر؟

امروز _پنجشنبه دوازدهم مردادماه_ مصادف با سوم اوت ۲۰۲۳ قیمت نفت اوپک، نفت برنت، نفت WTI و نفت سنگین ایران با نوسان‌هایی همراه بود؛ تغییرات قیمتی آن‌ها به شرح زیر است:

۱. قیمت سبد نفتی اوپک در ۸۶.۶ دلار ثابت بود.

۲. قیمت نفت برنت در آمریکا با ۲.۴۸ درصد رشد به ۸۵.۵۶ دلار رسید.

۳. قیمت جهانی نفت خام با کاهش ۰.۵۲ درصدی به ۷۹.۳۶ دلار رسید؛ همچنین قیمت نفت WTI در بازار آمریکا به ۷۹.۴۰ دلار نزدیک شد.

۴. نفت سنگین ایران با ۱.۶۶ درصد کاهش به ۸۳.۰۳ دلار رسید.

۵. قیمت جهانی بنزین به ۲.۷۶۸۲ دلار رسید.

۶. قیمت جهانی گاز طبیعی به ۲.۴۸۰ دلار نزدیک شد.

۷. قیمت جهانی نفت کوره با کاهش ۰.۰۶ درصدی به قیمت ۳.۰۱۱۸ دلار رسید.

۸. قیمت جهانی گازوئیل به ۸۹۴.۲۵ دلار افزایش پیدا کرد.

۹. قیمت نفت سنگین عربستان در ۸۶.۶۶ دلار ثابت ماند.

کد خبر 677502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.