۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
مرگ کودک سیریکی در سطل آب

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک ضمن ابراز تاسف از درگذشت کودک ۱۹ ماهه سیریکی و همدردی با خانواده این کودک گفت: النا کودک ۱۹ ماهه اهل روستای سیریک به دلیل افتادن در سطل آب جان خود را از دست داد که تکرار تراژدی تلخ حوادث این‌چنینی در سال‌های گذشته بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، مجتبی مهترپور با اشاره به اینکه تاکنون موارد مشابه‌ای در استان و شهرستان سیریک اتفاق افتاده و باعث مرگ کودکان شده است، از خانواده‌ها خواست تا خانه را برای کودکان خود ایمن کنند و از وسایلی که موجب بروز حوادث برای کودکان می‌شود، استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه این حادثه در روز دوشنبه اتفاق افتاد، اظهار کرد: بعد از مشاهده این اتفاق، کودک بلافاصله به بیمارستان سیریک و سپس به بیمارستان کودکان اعزام شد اما متأسفانه ساعت ۱۲ شب همان روز در بیمارستان کودکان فوت کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک از شهروندان خواست در صورت داشتن کودکان زیر پنج سال در خانه، از گذاشتن هر گونه سطل یا تشت آب برای نگهداری آب یا جمع‌آوری آب کولر خودداری کنند یا از سطل‌های دردار استفاده کنند.

مهترپور اضافه کرد: کودکان زیر پنج سال را تنها در تشت آب، سطل آب یا در رودخانه و ساحل رها نکنید، مراقب کودکان باشید و در منزل در صورت داشتن حوض یا حوضچه و محل نگهداری آب، حتماً از درپوش مناسب و حصارکشی برای جلوگیری از اتفاق‌های اینچنینی استفاده شود.

وی یادگیری مهارت‌های کمک‌های اولیه در مواجهه با موارد خفگی و انسداد راه هوایی توسط والدین را پیشنهاد کرد تا در صورت بروز حادثه‌، والدین بتوانند تا رسیدن اورژانس و ارائه خدمات درمانی به مصدوم کمک‌های اورژانسی ارائه و از مرگ کودک جلوگیری کنند.

کد خبر 677499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.