شرق هرمزگان نیازمند فعالیت‌های توسعه‌ای دریایی و بندری است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: شرق این استان به شدت نیازمند فعالیت‌های توسعه‌ای و صنعتی در حوزه‌های دریایی و بندری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی زندیه‌وکیلی صبح امروز _ پنجشنبه دوازدهم مردادماه_ در چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران در بندر شهید رجایی با بیان اینکه شرق این استان به شدت نیازمند فعالیت‌های توسعه‌ای و صنعتی در حوزه‌های دریایی و بندری است، اظهار کرد: سیاست‌ها و تصمیم‌های تحقق این اهداف در دولت گرفته شده، اما اجرایی شدن آن نیازمند پیگیری و نظارت مستمر نهادهای اجرایی است.

وی افزود: در این راستا نشست‌هایی میان سازمان بنادر و دریانوردی، استانداری و نهادهایی اجرایی برگزار شده و دستور کار این نشست‌ها بررسی مباحث مختلف از جمله تحویل اراضی، مکان‌یابی روستاهای جایگزین، موضوع جایگزینی روستاهایی است که در این بنادر توسعه‌ای قرار گرفته‌اند و سایر مباحث مربوط به بنادر بوده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان درباره دستور کار چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران خاطرنشان کرد: در این نشست موضوعات مختلفی از جمله اهمیت مباحث شهرسازی، جابه‌جایی روستاها و سایر مباحث مرتبط با توسعه منطقه عنوان و تصمیم‌های خوبی نیز گرفته شده است.

زندیه‌وکیلی با اشاره به مشارکت وزارت نفت و سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه منطقه مکران و سواحل شرق هرمزگان اضافه کرد: با توجه به اینکه تمام اهداف و اقدامات با رویکرد توسعه اقتصادی و رفاه و معیشت مردم دنبال می‌شود، پیشنهادها و خواسته‌های مردم بومی منطقه نیز باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: درخواست ما از مسئولان دستگاه‌های مختلف بهره‌گیری از ایده‌ها و هم‌فکری مسئولان محلی و شهروندان به عنوان ذی‌نفعان اصلی در فرآیند تصمیم‌گیری طرح‌های عمرانی و زیرساختی مناطق ساحلی است.

به گزارش ایمنا، چهارمین نشست کمیته راهبری مجتمع بندری مکران با حضور سجاد جلالی، سرپرست دفتر حقوقی وزارت راه و شهرسازی، علی فتحی، عضو هیئت عامل، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی و جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان برگزار شد.

کد خبر 677492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.